annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wifi issue Sony Bravia KDL50W755C Android TV

ralph1976
Lid

Wifi issue Sony Bravia KDL50W755C Android TV

Hallo allen,

 

ik heb het volgende 'probleem'.

Het duurt aardig lang (soms een paar keer rebooten van televisie en router) voordat de televisie het wifi signaal vind. Heeft hij deze gevonden, dan raakt hij het niet kwijt. 

Nu heb ik een AC Router (Netgear Nighthawk X4 AC2350) en hiervan vindt  de televisie alleen het 5Ghz netwerk, terwijl je zou zeggen dat kwa signaal dat van de 2.4 Ghz sterker zou moeten zijn. Ik vind overigens wel allerlei andere signalen van buren en bedrijven, waar sommige best wel ver weg zitten :slight_smile:

 

Zijn er meer mensen die soortgelijk problemen ervaren op Sony Bravia met Android TV?

Ik draai trouwens op firmware v2333, die voor mij de reboot problemen oploste.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Heb je dit sinds kort? Wellicht een kabel proberen voor internet toegang? 

ralph1976
Lid

Dit is sinds ik de televisie heb aangeschaft vorige maand. Zoals ik al schreef is het nadat de verbinding is gelegd geen probleem. Maar dat hij initieel mijn netwerk (5ghz) en mijn 2.4Ghz netwerk helemaal niet kan vinden vind ik wel vreemd. Wellicht ligt het in de combinatie van de Sony met mijn router. 

Bedraad is voor mij geen optie (vandaar mijn keuze voor een AC Wifi Router) en streamen van HD Content naar Plex gaat indien er verbinding is ook zonder haperingen. Het werkt alleen storend dat het een aantal keren herstarten de tijd kost om een verbinding tot stand te brengen. :slight_smile:

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je Televisie reboot? En je router ook? 

Hij onthoud je netwerk dus niet? Of herstel je het toestel naar fabrieksinstellingen? 

 

Snap even niet waarom hij zo vaak opnieuw via wifi verbinding moet zoeken. 

ralph1976
Lid

Als ik mijn televisietoestel reset (langere tijd de groene knop inhoudend en dan android reboot) dan is hij zijn signaal kwijt met de router en vind deze niet automatisch weer terug. Als ik dan in de lijst met beschikbare wifi verbindingen kijk, dan vind ik van alles behalve mijn eigen. Het toestel weer herstarten en de router rebooten bied dan naar verloop van tijd soelaas en dan heb ik weer verbinding.

 

Ik heb het vermoeden dat het in de combinatie zit van de router met de televisie.

Het 5Ghz signaal van de beneden buren is wel altijd direct beschikbaar (dik beton, ontvang ik echter wel zonder problemen) :wink: Maar misschien mis ik iets in de instellingen van mijn router dat dit zo moeizaam gaat. Andere apparaten connecten overigens probleemloos  en zijn ook in het gehele appartement vreselijk snel.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Misschien is dit een oplossing voor je WiFi probleem.

 

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
ralph1976
Lid

Ik heb nog powerline adapters liggen (500mbit), maar gek genoeg haal ik niet de snelheid die ik wel op de wifi haal.

Zo lang ik mijn tv niet hoeft te rebooten, gaat het ook goed...dus laat ik het ook maar zo :slight_smile:

 

Ik vroeg me alleen of er meerdere mensen waren die soortgelijke problemen ervaren.