annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

wegvallen analoog signaal

profile.country.NL.title
m.beks
Ontdekker

wegvallen analoog signaal

Tv kijken zonder mediabox na wegvallen analoog signaal
Het probleem voor de ouderen onder ons is dat er twee afstandbedieningen zijn bij het gebruik van de mediabox. Wanneer er nu op de kanalenkiezer van de afstandbediening gedrukt wordt (anoloog ) er geen beeld meer is. Hierdoor raken zij in paniek omdat nu de input van de tv weer op het HDMI gezet moet worden. Voor sommige ouderen is dit geen optie. ( verschillende keren bij mijn moeder langs geweest omdat weer om te zetten. Bij het omzetten ( installatie ) van anoloog naar digitaal heb ik gezien dat sommige tv's zonder dit de mediabox zouden kunnen. Is iemand bekend welkt tv's dit kunnen ??  ik ben in het bezit van een dergelijke tv KD55XF8096 .
hoe los ik dit probleem wat echt een probleem is voor mijn moeder. b.v.d
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het kan alleen zonder mediabox wanneer je een CI+ module kunt gebruiken. Dan gebruik je de interne tuner van de TV en is ook vergelijkbaar met hoe het "vroeger" werkte. 
KPN biedt dit niet aan en werkt alleen met een mediabox. Hier is geen handige oplossing voor. Enige wat helpt is CEC inschakelen op de TV en de mediabox. Dan kan het altijd teruggeroepen worden met een druk op de knop van de AB van de mediabox. 

profile.country.NL.title
m.beks
Ontdekker

ik heb een ziggo mediabox en een ziggo abbonement.ik heb nu de tv gekoppeld aan de ziggo afstandsbediening.maar als mijn moeder verkeerd de afstandsbediening drukt weet ze geen raad meer. een oplossing hiervoor zou voor mij fantastisch zijn.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ziggo werkt ook met een CI module. Bel de klantenservice van Ziggo om te vragen of ze dat om kunnen zetten in haar abonnement. 

Heb je maar 1 AB. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@m.beks  Hier hebben wij ook met Ziggo een CI+ module, makkelijk alles op de TV met één afstandsbediening.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@m.beks  schreef:

ik heb een ziggo mediabox en een ziggo abbonement.


De mediabox de deur uit doen en de coax in de TV doen.
De FTA (dezelfde kanalen als op analoog) digitale kanalen direct inlezen (4444), zo heb je geen mediabox of CI+ module nodig, ze komt tenslotte van analoog af.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!