annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

UPnP fout 501

profile.country.NL.title
Klaver2020
Nieuw

UPnP fout 501

Wie kan mij helpen met het oplossen van UPnP fout 501 

In WIN 10 is mijn TV zichtbaar en op de KD48A9 mijn PC. Wanneer ik een foto wil tonen op de PC krijg ik de foutmelding fail UPnP 501. Het lijkt er dus op dat er geen verbinding is.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gezien de melding die je krijgt lijkt dit erop dat het misgaat in je router eventueel in je PC configuratie (firewall). Je hebt hier de deur (poort) nog dicht staan. Hoe dit te configureren zie handleiding van je router. Kom je hier zelf niet uit. Dan kun je beste hulp troepen in roepen met Netwerk kennis of kijken op sites als Tweakers.net.... 

 

Waar je naar kunt kijken. Dit verschilt per router 😉

1. UPnP (IGD), niet te verwarren met UPnP AV. Dit is de meest flexibele van alle mogelijkheden, maar gelijk ook een onveilige helaas.

2. DMZ is een tweede mogelijkheid, hiermee worden alle poorten in één keer open gezet naar één apparaat. Helaas is dit niet beschikbaar in alle routers. 

3. Het open zetten van poorten, om dit te doen heb je vaak behoorlijk wat expertise nodig. Deze techniek is niet altijd even gemakkelijk. Overigens gebruiken fabrikanten ook nog eens verschillende termen, zoals port-mappings, port-forwardings, of iets dergelijks.

 

4. Firewall eens uitzetten op je PC.  

 

5. Fabriekreset van je TV (al verwacht dat dit niet dat hier probleem zit. Kan kan soms wel router trigger. (Afhankelijk van router en hoe deze geconfigureerd is) 

 

6. Ook al eens gehad bij iemand dat deze IPv6 draaide. Deze uitzetten en weer op IPv4. 

 

7. Is uPnP enebaled (router,PC)

 

Succes

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web