annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV neemt niet op na programmeren van opname en moet gereset worden.

profile.country.NL.title
Sander3
Ontdekker

TV neemt niet op na programmeren van opname en moet gereset worden.

Ik heb een externe harddisk (My Passport ssd van 512gb van Western Digital) aan mijn tv (KD43XF8599) hangen. Hiermee kan ik als ik gewoon aan het kijken ben prima opnemen. Maar ik heb hem ook ingesteld dat die om 7 uur s'avonds een programma opneemt. Als ik rond half 8 savonds uit mijn werk kom dan moet die gewoon aan het opnemen zijn (het bbc nieuws). Maar als ik dan de tv wil aanzetten dan reageert die helemaal niet en dan moet ik de stroom er even afhalen. Dan heeft die ook niet opgenomen. Nadat de stroom er af is geweest en de opname tijd is nog niet voorbij dan begin die vervolgens wel met de opname. Als ik hem niet programmeer dan gaat de tv na een dag wel gewoon aan. Ik heb al de harddisk er af gehaald en opnieuw geregistreerd als opname apparaat maar dat mocht niet helpen.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

HDD opnames zijn alleen mogelijk via de DVBc/s tuner, m.a.w. niet via een externe mediabox o.i.d..

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sander3
Ontdekker

Dat weet ik. ik gebruik ook een DVBc tuner. Zoals ik aangaf werkt opnemen ook gewoon goed als ik op het opname klopje drukt. Ook als ik hem programmeer voor over een uurtje dan gaat het ook goed. Maar voor over een dag dan gaat het meestal niet goed. Alsof die in een soort van stand by stand sta ofzo en dan gaat er iets niet goed, en je krijg geen opname en de tv reageert niet op het aan knopje van de afstandbediening.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Sander3  schreef:

Dat weet ik. ik gebruik ook een DVBc tuner.

Je bedoelt de DVBc tuner in de XF8599?

 

Ook hier wordt regelmatig een opname via de de GUIDE ingesteld, zonder enige problemen.

 

 - Firmware (v6.6545) up-to-date?

 - Al eens een power reset uitgevoerd?

 - of de fabrieksreset uitgevoerd?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sander3
Ontdekker

ik bedoel de DVBc tuner in de XF8599.

 

Als die hangt dan is het enige wat ik kan doen is een power reset uitvoeren.

 

Ik ging net naar op update controleren en hij zij dat er een update was. Die staat die nu te downloaden. wel apart want de optie voor automatisch updaten stond ook aan. Maar wel een goede tip. bedankt. Ik ga het effect even een paar dagen afkijken. Als dat niet helpt zal ik ook nog een fabrieksreset uitvoeren. maar ik wacht heel eventjes hier mee want dan moet je je dingen als favorieten denk ik weer opnieuw instellen.

 

profile.country.NL.title
Sander3
Ontdekker

De update heeft het probleem opgelost!!

 

Bovendien ik was pas bij een ander op bezoek en keek daar wat tv. En het viel me op dat die tv een heel flauw beeld had dat terwijl die tv ook in 2018 gekocht was. Ik ben toch eigenlijk wel heel blij met deze Sony kd43xf8599 tv!!!