Deel jouw ervaring!
Ik heb deze week nu twee keer gehad dat mijn TV (KD55XE9305) niet meer aan gaat. Als ik dan de voeding uit het stopcontact haal en even later weer erin doe kan ik de TV wel weer aanzetten met de afstandsbediening.
Er is ongeveer een week of twee a drie geleden een update geïnstalleerd maar het probleem kwam dus niet meteen daarna en ik denk ook niet dat dit met de update te maken heeft. Wat kan er nog meer aan de hand zijn? Hopelijk is de voeding niet stervende...
Helaas overkomt dit ons op dit moment ook regelmatig. Laten we hopen dat de volgende update snel volgt en de problemen verhelpt.
Als je de CI+ module gebruikt is dit een mogelijke oplossing,
@pa3eia schreef:
Het zwarte beeld met geluid en de infobalk blijvend in beeld is helaas een bekend eufel na de laatste software update.
Het is nagenoeg op te lossen door in Instellingen - Zender installatie - Digitale Set-up - Technische instellingen de Auto service update uit te zetten.
suc6 ermee,
73's
Bedankt voor je reactie maar mijn TV gaat op dat helemaal niet aan, geen LED, geen geluid, helemaal niks. Kortom, alsof de stroom er af is.
Wat is er allemaal aangesloten op de HDMI/USB ingangen?
Mogelijk wordt de XE9305 daardoor wel geblokkeerd.
Dat de voedingsmodule defect gaat is uit te sluiten door bij iemand tijdelijk een voedingsmodule te lenen.
73's
Een digitale TV ontvanger en een Sony reciever. Maar die hebben er altijd al op gezeten.
Al geprobeerd om tijdens het spanningsloos maken ook alle stekkers uit het toestel tijdelijk te halen en daarna het toestel opnieuw te laten opstarten. Kan veroorzaakt worden door een update van een aangesloten aparaat.
suc6 ermee,
73's
Nee, maar of dit helpt valt ook niet direct te merken aangezien het probleem zich nu al een aantal dagen niet heeft voorgedaan. Maar ik zal dat de volgende keer eens doen. Bedankt
Gedaan na de laatste keer dat het probleem zich voordeed. Paar dagen goed gegaan maar nu gaat de TV weer niet aan.
Toch verdenk ik een van de HDMI verbindingen die dit probleem veroorzaakt.
suc6 ermee,
73's
Ik heb via instellingen naar het serienummer van het toestel gezocht om te kijken of ik nog garantie heb maar onder info en status waar het zou moeten staan vind in het serienummer dus niet, verder ook nergens anders in de instellingen. Hoop toch niet dat ik het toestel helemaal van de muur moet halen hiervoor om erachter te komen dat de garantie maar twee jaar is en dus verlopen 😞