annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TKD55XD8505 Ethernet verbinding werkt niet meer

profile.country.NL.title
Fransgr1952
Ontdekker

TKD55XD8505 Ethernet verbinding werkt niet meer

Hallo , afgelopen zondag viel plotseling mijn bedrade internetverbinding eruit. Tijdens onderzoek naar de oorzaak bleek dat naast mijn PC ook mijn TV (de Sony KD55Xd8505 net 1 maand oud) en de spelcomputer ook niet meer verbonden waren. Draadloos lukte wel.
In de loop van dinsdag heb ik ontdekt dat het bedrade internetverbinding het wel deed maar uitviel nadat de tv werd aangezet. Gisteren monteur langs geweest om alles te controleren, Nieuw modem geplaatst en wat bleek. Als alleen de PC en de spelcomputer zijn aangesoten werkt alles. Met de TV erbij werkt er niets bedraad. Met alleen de TV aangesloten krijg je de melding dat er geen kabel is aangesloten. Diezelfde kabel werkt echter wel als ik de laptop erop aansluit. Lijkt er dus op dat er een fout zit in de TV.
De eerste maand heeft alles wel bedraad gewerkt. Ik heb nu de TV draadloos en de rest bedraad en dan werkt het allemaal goed. Maar wat is hier nu de oorzaak van?
Met vriendelijke groet
Frans

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Voor dat dit XD netwerk probleem geescaleerd wordt, wil je eerst even een andere netwerkkabel uitproberen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Fransgr1952
Ontdekker

Als dezelfde internetkabel wordt aangesloten op een laptop dan werkt deze keurig bedraad.
Dan mag ik toch aannemen dat deze ook goed is?
Het meest vreemde vind ik dat alle aangesloten apparatuur ook niet meer bedraad werkt als de tv bedraad is aangesloten.

Met vriendelijke groet

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je probleem is inmiddels geescaleerd, nu afwachten op reactie.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Fransgr1952
Ontdekker

Heb alle info inmiddels gezonden en wacht met smart op de afspraak met de monteur.
Echter het is nu ook mis met de draadloze verbinding.
TV kan draadloos netwerk wel vinden maar na het invoeren van het wachtwoord verschijnt de melding dat de verbinding gemaakt. Dit duurt enkele minuten waarna de melding verschijnt dat verbinding niet mogelijk is.
Ik heb nu dus geen bedrade verbinding maar ook geen wifi verbinding.
Alle andere apparaten werken probleemloos.
Ik heb een zeer mooie tv aangeschaft met een prachtig beeld, maar nu valt achter elkaar de verbinding weg en dat stemt me niet vrolijk.
Ik vraag me nu af wat hier fout is en wat is nu het volgende dat stuk gaat?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Krijg het toestel een IP-adres?

 

Het is wel een netwerk drama met de XD lijn waar Android 6 voorgeinstalleerd is.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Fransgr1952
Ontdekker

Draadloos kreeg het toestel een verkeerd IP adres. Na opnieuw herhaaldelijk proberen en als laatste een oude niet meer werkende router geprobeerd. Daarna weer de juiste en toen ineens direct wifi verbinding.
Ook contact gehad met de servicedienst, goed gesprek gehad en besproken wat er niet goed gaat.
Men komt langs en gaat kijken waarom er bedraad geen verbinding kan worden gemaakt.


Al met al ben ik tot nu toe heel tevreden met de wijze van reageren en hoe actie wordt ondernomen.
Daarvoor alvast dank aan Sony, en de servicedienst.