annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tijd issue op XD9305 Nougat 7 (5.381)

profile.country.NL.title
jjvdsluis
Lid

Tijd issue op XD9305 Nougat 7 (5.381)

Ik heb gister een factory reset uitgevoerd nadat ik eerder al een upgrade had gedaan naar Nougat 7. Het leek me handig om een schone installatie te doen, iets wat ik altijd doe naar een update/upgrade.

 

Wel nu, de tijd op de TV klopt niet. Hij loopt een uur achter EN er is geen mogelijkheid om de Tijd instellingen te wijzigen. Ik heb bij de eerste configuratie na factory resest alles netjes op Nederlands ingesteld. Als ik naar Instellingen Datum en Tijd ga dan is alles 'greyed out'. De 'Automatische tijd en datum' instelling staat op 'Uitzendtijd gebruiken' en is niet te wijzigen, waarom die instelling daarop staat begrijp ik niet. Als ik vervolgens in het menu op Tijd klik, dan opent er een menu waar ook alles greyed out is, ik kan daar alleen de 24 uurs notering aanpassen. Wat me opvalt is dat bij 'Tijdzone instellen' GMT+01:00 Britse zometijd' staat, maar zoals gezegd kan ik geen enkele instelling wijzigen. Dit lijkt een issue te zijn met Nougat 7, onder de vorige release was dit geen enkel issue. Vanochtend opnieuw een factory reset uitgevoerd en het resultaat is hetzelfde helaas.

 

De TV heeft een STB aangesloten, heeft internet en is een XD9305.

Kan iemand me hiermee helpen?

 

2018-04-01 09.51.41.jpg2018-04-01 09.52.03.jpg

 

 

 

 

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zo te zien staat de XD9305 op GB (2e foto britse zomertijd) ingesteld, vandaar dat de tijd een uur achter loopt.

Waarschijnlijk nogmaals de fabrieks reset uitvoeren.

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jjvdsluis
Lid

Dank. Ik heb vanochtend een 2e factory reset uitgevoerd, echter met hetzelfde resultaat. De TV kiest schijnbaar zelf voor een UK instelling terwijl ik tijdens de setup alleen voor NL heb gekozen, taal en locatie. Daarnaast valt er niets te wijzigen aan de Tijd instellingen zoals aangegeven in de post. Er zijn dus twee punten waar dit niet goed gaat.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Met de voorgaande firmware was de tijd nog aan te passen d.m.v. deze te selecteren met de muis, helaas gaat dit niet meer met de huidige.

 

Heb je probleem geescaleerd naar een hoger niveau, nu afwachten op een reactie.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De fabrieksreset zet de XD9305 terug naar UK.

Een mogelijke oplossing:

 - Netwerk loskoppelen (LAN/Wifi).

 - Coax kabel loskoppelen.

 - NL/NL kiezen.

 - De "powerreset" uitvoeren.

 - Netwerk koppelen.

 - Coax kabel koppelen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jjvdsluis
Lid

Dank, maar dit maakt geen verschil.

 

Het lijkt een issue te zijn met deze firmware.  Ik heb geprobeerd de geinstalleerde firmware nogmaals te laden via de USB stick, maar goed dat werkt natuurlijk niet omdat de firmware al geinstalleerd staat. Nog aanvullend op je reactie, ik heb geen coax aangesloten op de TV, alleen een IPTV STB. De door de TV, maar door mij niet te wijzigen instelling 'Uitzendtijd gebruiken' onder Automatische Tijd en Datum kan dan niet op basis van een TV abonnement via de Coax (ziggo bv) uitgelezen worden. Maar misschien begrijp ik niet wat 'uitzendtijd gebruiken' exact doet.  

 

Het ligt een beetje in het verlengde van mijn andere post over de beeldinstellingen die niet te resetten zijn. Het is ook alsof een factory reset niet alle instellingen terugzet naar de defaults maar dat er instellingen blijven bewaard.

 

Er was gemeld dat dit tijd issue geescaleerd is naar een hoger level. Is daarop reactie teruggekomen? 

 

Groet, John.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Met een escalatie krijgen meestal geen terugkoppeling helaas, raar dat jij nog niks heb gehoord.

 

Was gisteren toevalling in de buurt van enkele "knappe Sony medewerkers" waar ik het tijd issue voorlegde, we kwamen op de hierboven geplaatste oplossing uit. Helaas is dus dit de oplossing.

 

Nogmaals dit topic geescaleerd.


73's


 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Mijn 809c was kapot, nieuw mainboard gekregen. Door servicepartner ook laatste firmware erop gezet. Ik heb nu exact hetzelfde issue. Zit op 5.381. Al een echte oplossing beschikbaar? 

profile.country.NL.title
jjvdsluis
Lid

Ik heb zelf contact opgenomen met Sony suppport omdat via dit forum ook na de 2e keer geen terugkoppeling kwam. Had toch een behoorlijk uitgebreide probleemomschrijving gemaakt maar goed nu zeur ik.

 

Anyway, heb nooit een antwoord gekregen waarom het niet meer mogelijk is de tijd aan te passen, maar wel een workaround. Zet je TV op België als land, dan lukt het wel.

profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Interessant, maar waar zit belgie, ik heb nu alleen taalinstelling. Moet ik weer de eerste setup setup starten om dat te kunnen kiezen?