Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb een Soundbar pas gekocht en reeds geinstalleerd , als de TV wordt opgestart krijg ik bij het opstarten een melding in verschillende talen : please select the disired TV channels with the TV's remote control. Iedere keer als ik tv opstart krijg ik deze melding, kan dan ook niet verder gaan, Moet er iets aan een instelling gedaan worden om de tv verder te starten of heeft dit iets te maken met de SOUNDBAR, deze is compatibel met ARC. Belangrijk nu is dat eerst de tv weer normaal gaat opstarten. met vriendelijk groet.
Het onderwerp van dit topic geeft aan dat je een vraag heb over de SF200, al heb ik het idee dat er een vraag over over een TV-toestel (welke???) gaat.
Waarschijnlijk is er ook een mediabox aangesloten omdat als het TV toestel wordt aangezet er een melding verschijnt dat er geen zenders zijn opgeslagen (hoezo trouwens in het engels, is het TV toestel wel geprogrammeerd in Nederlands???).
Als het TV toestel een Sony Bravia Android is, kan deze worden opgestart d.m.v. de TV-toets van de afstandsbediening i.p.v. de groene toets.
De TV toets is te programmeren op willekeurige ingang onder Home - Instellingen - Externe Ingangen - TV-toets aanpassen.
suc6 ermee,
73's
Goedemiddag,
Ik krijg af en toe steeds een melding op mijn TV : please select the desired tv channels with the tv's remote control. Op de volgende regel staat ST-SF200/201 > dit is mijn soundbar wat ik heb . Wat moet ik doen dat ik dit bericht niet meer krijg. Is vervelend , ik moet nu steeds naar HDM1 gaan en daar op klikken en dan krijg weer het TV beeld en geen melding meer . Wat is de oorzaak hiervan , weet iemand dat ? Grt.
Is het mogelijk om het juiste typenummer te vermelden?
Tevens als je een topic start, probeer eens de oplossing, als het dan nog niet is opgelost kan je in het geopende topic verder vragen stellen i.p.v. een nieuw topic te starten.
73's
Helaas weet ik niet het type nummer,maar de soundbar die ik heb is goed.Mijn belangrijkste vraag is hoe ik het bericht niet meer krijg tijdens het tv kijken . Heeft dit iets met de soundbar te maken , ik denk het niet. HDMI ARC is goed ingesteld. grt.Jac
Welk type nummer weet je niet?
Meestal is er een sticker aanwezig op de onder/achterkant.
Nee, heeft niks met de soundbar te maken, maar het opstarten van de TV
Al de mogelijk oplossing hierboven uitgeprobeerd?
suc6 ermee,
73's