annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony XR-65A84J beeldproblemen na softwareupdate PKG6.7480.0852EUA

profile.country.NL.title
craneoperator
Ontdekker

Sony XR-65A84J beeldproblemen na softwareupdate PKG6.7480.0852EUA

Hallo,

 

Ik ben al enkele jaren met plezier in bezit van de Sony XR-65A84J, maar sinds de laatste software update in December 2023 is TV kijken niet meer te doen.

Het beeld is erg blokkerig!!

Zonder de module kan ik alleen NPO 1,2 en 3 kijken, maar zodra de module in de televisie word gebracht, begint het beeld blokkerig te worden.

Omdat ik in de eerste instantie niet doorhad dat het aan de software update lag, heb ik in overleg met Ziggo mijn antennekabel vervangen.

Daar dit niet hielp, heb ik contact opgenomen met Ziggo, die mij een nieuwe CI+ module gestuurd hebben ( ik huur deze namelijk), maar ook dit hielp niet.

Alle kabels en aansluitingen zijn inmiddels door de Ziggo monteur gecontroleerd, alsmede het binnenkomend signaal.

Allemaal in orde!

Tevens de televisie rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting in de meterkast, ook zonder resultaat.

Softwareversie van december 2023 is PKG6.7480.0852EUA

Signaalweergave in TV menu: kwaliteit 100/100, signaalsterkte 84/100.

Na contact met Sony een soft reboot gedaan en tevens de televisie teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

LNA in het menu staat uit

 

Sony adviseerd om een monteur aan huis te laten komen (ivm formaat TV), maar de kosten moet ikzelf betalen (geen garantie meer).

Ik vind het nergens over gaan dat ik de kosten hiervan moet dragen, omdat de problemen zijn ontstaan met de laatste Sony software update.

Volgens de Ziggo monteur zijn er sinds deze update erg veel problemen bij mensen met een Sony TV en CI+ module.

 

Ik hoop dat er iemand op dit forum mij kan helpen dit op te lossen, want TV kijken is geen doen op deze manier, maar wil gewoon gebruik blijven maken vd CI+ module, want het heeft altijd goed gewerkt!!

 

mvg R

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
craneoperator
Ontdekker

probleem is opgelost na vervanging moederboard door monteur.

Dit na aanmelding voor reparatie via Sony (externe monteur).

profile.country.NL.title
Cjmlex
Nieuw

Ik helaas het zelfde  probleem, nw coax kabel, connectors, versterker, splitter, maar blijf slecht, blokkerig, vervormd beeld houden.

CI+ module van Ziggo eruit en prima beeld alleen Ned 1,2 en 3.

Heb het probleem aan Sony voor gelegd en ben benieuwd naar de oplossing. Mijn tv valt nog binnen het garantie termijn!

profile.country.NL.title
craneoperator
Ontdekker

Bij mij werkt de TV nog prima na het vervangen van het Mainboard!.

Inmiddels 3 weken geleden de softwareupdate uitgevoerd, en alles werkt nog ok!

Reparatiedienst was nl. vergeten de update uit te voeren......

Uiteraard vooraf contact opgenomen met Sony, omdat de TV raar begon te doen na het uitvoeren vd software update in December 2023.

Softwareupdate moet je wel uitvoeren om de apps up to date te houden, en de mogelijkheden vd TV optimaal te kunnen blijven benutten.

Mijn TV is ook onder garantie gerepareerd, chapeau voor Sony voor deze coulance!!!!