annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49XF9005 - geluids instellingen

profile.country.NL.title
Maarten_Soen
Ontdekker

Sony KD-49XF9005 - geluids instellingen

Ik heb een Sony KD-49XF9005, hierop heb ik een stereo versterker op aangesloten (NAD D3020).

Al langer heb ik soms het probleem dat er bij Netflix geen geluid is en dat ik dan via de AUDIO knop op de afstandbediening Nederlands moet selecteren i.p.v. de default die dan is gekozen van Nederlands (5.1).

 

Sinds kort heb ik een soort gelijk probleem bij het kijken van TV (CA module via Ziggo), hier is er standaard geen geluid. Pas als ik via de AUDIO knop Nederlands selecteer i.p.v. de default Nederlands ({})  (Multikanaal).

 

Speakers staat in gesteld op Audiosysteem

TV is met een optische audiokabel aangesloten op de versterken

 

Krijg het niet voor elkaar om default de juist Audiotaal te laten selecten,

 

Iemand de oplossing?

 

 

 

 

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Denk eerder dat het een instelling in de D3020 is. Doet dit probleem ook voor als de TV speakers wirden gebruikt?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Remko_
Ontdekker

Hoi Ik heb sinds 2 dagen ook een Sony TV (Android TV XG80) Ik merk hetzelfde probleem. Ik heb nog geen tijd gehad om het "probleem" op te lossen. Maar de oorzaak ligt erin dat via optisch (Toslink, S/Pdif) zowel stereo als 5.1 surround audio kanalen verstuurd kunnen worden. Aangezien jouw versterker alleen 2ch audio snapt hoor je niets wanneer er multichannel audio wordt bekeken. Je zal dus de TV moeten forceren Altijd 2 kanaals audio te sturen. Hoe, dat moet ik ook nog uitzoeken. Wel jammer dat een "expert" de schuld op de versterker schuift. Ik zelf heb het ook bij Dvb-C HD uitzendingen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De optische uitgang voor audiosignalen als PCM selecteren.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!