annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia 50 W805C met Soundbar CT 380 geen geluid 5.1 films

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Sony Bravia 50 W805C met Soundbar CT 380 geen geluid 5.1 films

Hallo, sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een 50 inch W805C in combinatie met een CT 380 Soundbar. Heb alleen een probleem met mijn streamer. Ik heb een TViX HD M-6500A streamer en die wil ik aansluiten op de soundbar. Ik heb de Streamer alleen via HDMI aangesloten op de TV (HDMI poort 1) en de Soundbar op de HDMI ARC maar ook via de optische kabel. Misschien maak ik hier een denkfout maar ik had verwacht dat de Soundbar alleen via het ARC kanaal het geluid van de tv uitzend. Echter wanneer ik de optische kabel eruit haal is het geluid weg dus ik heb toch het idee dat het geluid alsnog via Optisch gaat.

 

Speel ik een film met DD 2.0 via de streamer uit dan hoor ik wel geluid. Doe ik een DD 5.1 of DTS 5.1 film dan hoor ik niks. Het lijkt alsof de tv dit signaal niet converteert naar 2.1. Dit zou wel moeten toch? Hoe moet ik dit aansluiten om dit werkend te krijgen? Kan het ook nog zo zijn dat de HDMI kabel niet de juiste versie is? Of werkt het sowieso niet op deze manier?

 

Alvast bedankt!

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welke instelling gebruik je van de digitale audio-uitgang?

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Waarom heb je zowel HDMI als optische kabel aangesloten? Je hoeft alleen maar HDMI te gebruiken. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Hoe bedoel je welke instelling ik gebruik? Even voor het beeld:

 

- Streamer tvix is de audio uit

- Deze gaat via HDMI naar de TV.

- Het geluid gaat dan via de HDMI kabel naar de TV.

- Vervolgens is de audio van de TV via de ARC door gelinked naar de audio IN van de soundbar. Dus de TV is dan de audio UIT voor de streamer en vertaald het geluid vervolgens weer door naar de Soundbar.

 

Ik dacht ook dat ik optisch niet nodig had omdat ik de ARC dacht te gebruiken. Echter toen ik de optische kabel los haalde viel m'n geluid toch weer weg. Heb ik dan misschien de ARC toch niet goed aangesloten? Want optisch zou niet meer nodig zijn wanneer je ARC goed zou werken. Begrijp ik dat goed?

profile.country.NL.title
mennohoek
Ontdekker

Klopt.

Je moet even kijken welke HDMI poorten ARC ondersteunen, niet dat je deze al bezet door een ander apparaat.

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Het is opgelost!! :grin: Het was wel goed aangesloten alleen stond een setting op de streamer niet goed. Onder instellingen stond 'HDMI Audio' op UIT ...... deze heb ik op aan gezet, de optische kabel er uit gehaald en alles werkt nu keurig via HDMI /ARC. Bedankt nog voor het meedenken.