annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Android TV + soundbar

profile.country.BE.title
NielsDB
Ontdekker

Sony Android TV + soundbar

Beste mede Sony-liefhebbers,


Sinds enkele dagen ben ik een gelukkige eigenaar van een sony KDL-55W807C. Pracht van een televisie, enkel kamp ik nog met een probleempje.

 

Ik heb een LG NB4540 soundbar hierop geconnecteerd via HDMI ARC. Wanneer ik de soundbar uitschakel, schakelt de tv netjes over op de TV speakers, zoals het hoort dus. Schakel ik echter de soundbar weer in, gaat hij niet automatisch over op de soundbar. Ook de televisie opnieuw opstarten en de soundbar ook helpt niet. Ik moet effectief via het sync menu de soundbar weer gaan activeren.

 

Kan dit niet automatisch? Het probleem is dat mijn soundbar lichtjes voor de IR ontvanger staat van de sony tv, waardoor ik voor bediening van TV mijn arm altijd in de lucht moet steken. Dus vermijden van zoveel mogelijk inputs voor de TV zou ideaal zijn....

 

Mvg,

 

Niels

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Oei, ik denk dat dat het met de software te maken heeft. 

Ik heb een vergelijkbare setup, maar als ik mijn geluidssysteem aanzet dan zet de TV het geluid correct over. 
Je kunt voor de zekerheid een andere HDMI kabel proberen. Ik heb zelf wel last gehad van een inconsistent werkend ARC signaal en dit lag aan mijn kabel. 

profile.country.BE.title
NielsDB
Ontdekker

Heb je ook een Android tv? Of welk model heb je precies?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb op dit moment een 43W805c met een HT-XT3 soundplate van Sony in gebruik. Hij doet helemaal wat hij hoort te doen, gaat aan en uit met de TV en switcht naar wat ik kijk.

 

Misschien is het een incompatibiliteit of semi-compatibiliteit tussen beide merken?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
NielsDB
Ontdekker

Bedankt voor je antwoord.

 

Bij mij gaat hij ook aan en uit met de TV indien hij ook werd uitgeschakeld met de tv samen (dus soundbar en tv gaan samen uit). Als ik bijvoorbeeld de soundbar apart uitschakel gaat hij over op de tv speaker en wanneer ik dan de TV uitschakel en weer opstart, staat de TV speaker nog geactiveerd en gaat hij niet automatisch over op ARC voor de soundbar, ook al heb ik die mee ingeschakeld. Dan moet ik via het sync menu het extern audio systeem selecteren, dus op zich gaat er volgens mij niets mis met het ARC kanaal en de compatibiliteit tussen de twee apparaten, het is denk ik gewoon de sony software die niet automatisch overschakelt in dergelijk geval naar de speaker.

 

Kan iemand hetzelfde testen en laten weten of dit ook zo werkt? Dus terwijl de TV aanstaat de soundbar uitschakelen, de tv laten overschakelen op de TV speaker en vervolgens manueel de soundbar weer inschakelen. Schakelt hij dan weer over op ARC soundbar?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik heb een model van vorig jaar. Zonder android TV. 


Bij mij werkt het zoals hierboven beschreven. Als mijn audioset aangezet wordt, schiet het geluid meteen over. 
Daar is wel een setting voor nodig om in te schakelen, genaamd Bravia Sync. 

profile.country.BE.title
NielsDB
Ontdekker

Lijkt me dan inderdaad eerder aan de huidige sony android tv software te liggen. Vele handleidingen die ik terugvind zijn inderdaad nog voor het sony smart platform van vorig jaar.

 

Hoe kan deze "bug" doorgegeven worden aan Sony? Of het een echte bug is weet ik niet, maar een optie om automatisch over te schakelen op ARC wanneer dit signaal wordt ontvangen aan of uit te zetten lijkt me wel handig op de huidige software van sony tv's.