annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 65XE8599 omruil perikelen

profile.country.NL.title
1Lukas1
Nieuw

Sony 65XE8599 omruil perikelen

Onze 65XE8599 (10-2017) heeft na 2 jaar en 8 maanden 4 horizontale lijnen onder in het beeld. Is niet te repareren dus moest omgeruild worden. Van Option 5 een omruilvoorstel/prijsopgave gekregen met bijbetaling van 498,= voor een 65XG8599 (2019). Helemaal prima, mede ook omdat de leverancier van de tv een groot deel gaat meebetalen waardoor wij uiteindelijk 210,= moeten betalen. Bij het omruilen blijkt de 65XG8599 een dikke verticale streep door het scherm te hebben, dus maar weer in de doos gedaan en weer meegenomen. Een dag later krijgen wij een nieuw omruilvoorstel/prijsopgave. Deze keer wordt het niet een 65XG8599 maar een 65XE8599. Eerst nog even gemaild of dat niet een foutje was, maar nee. Er werd uitgelegd dat de 1e keer Sony geen 65XE8599 voorradig had, vandaar dat wij een 65XG8599 kregen aangeboden. Nu Sony weer de 65XE8599 kan leveren krijgen wij deze. Volgens mij is dit niet mogelijk, de 1e prijsopgave is immers door beide partijen akkoord bevonden en ondertekend, dus bindend lijkt mij. Ik heb consuwijzer inmiddels ook om advies gevraagd, een antwoord is nog niet binnen. Verder zitten wij niet te wachten op een gerefurbished 65XE8599. We overwegen nu om te gaan voor een restwaarde credit (850,=) om niet weer een Sony tv te gaan kopen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ze werken met een systeem waarin automatisch een toestel toegewezen wordt aan jouw originele aankoop ter vervanging. Je kunt je ertegen verzetten, maar dit verandert niet. Dat is hoe ze werken. 
Het enige wat je kunt doen, is wachten. Elke week vragen of ze opnieuw in het systeem willen kijken of er een ander toestel uitkomt. 

 

Lijkt me ook dat als er een E model ter vervanging komt, dat daar een andere waarde aan hangt?