annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Slechte ervaring met Sony Support

profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

Slechte ervaring met Sony Support

Hallo,

 

Ik heb op dit moment 3 issues lopen bij de Sony Support. Ik vind niet dat ze echt betrokken zijn met de klant.

Ik krijg nauwelijks support en krijg oplossingen aangeboden waar ik niks aan heb. Zelf meerdere aangegeven dat het probleem niet opgelost kan worden door gebruiker, maar dat er een fout in de firmware zit. 

 

Hebben jullie die ervaring ook?

 

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hi @bruinsmm 

Als je vertelt waar het allemaal om draait, bijvoorbeeld welk apparaat, dan zijn er mensen op dit forum die je kunnen helpen de problemen op te lossen.

profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

Ik heb de volgende klachten gestuurd naar Sony support:

 

1)  Ondertiteling kan ik niet vastzetten op pagina 888. Daardoor krijg ik geen automatisch ondertiteling bij NL zenders. Bij Engelse zenders zoals History heb ik wel ondertiteling. Dit is duidelijk een bug in Android 9. Bij de oude versie van Android had ik dit probleem niet. Ik heb bewijs geleverd (foto's) aan Sony, en krijg oplossingen aangeboden die niet helpen. Dit probleem moet Sony aanpakken in de firmware.

 

2) Teletekst loopt vaak vast op willekeurig moment. Dit is ook bekend bij Sony. Hoor hier niks van.

 

3) Het zelf indelen van de zenders is niet mogelijk. De optie is disabled. Ik heb allerlei bewijs en informatie geleverd aan Sony. Hoor hier verder niks over, wanneer dit opgelost zou worden.

 

gr, Martin

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

 


@bruinsmm  schreef:

1)  Ondertiteling kan ik niet vastzetten op pagina 888. Daardoor krijg ik geen automatisch ondertiteling bij NL zenders. Bij Engelse zenders zoals History heb ik wel ondertiteling. Dit is duidelijk een bug in Android 9. Bij de oude versie van Android had ik dit probleem niet. Ik heb bewijs geleverd (foto's) aan Sony, en krijg oplossingen aangeboden die niet helpen. Dit probleem moet Sony aanpakken in de firmware.

 

2) Teletekst loopt vaak vast op willekeurig moment. Dit is ook bekend bij Sony. Hoor hier niks van.

 

3) Het zelf indelen van de zenders is niet mogelijk. De optie is disabled. Ik heb allerlei bewijs en informatie geleverd aan Sony. Hoor hier verder niks over, wanneer dit opgelost zou worden.


Hoezo moet teletekst pagina 888 vastgezet worden voor ondertiteling?

Als "Hardhorend" wordt ingesteld dan komt automatisch de digitale ondertiteling in beels als het in het digitale signaal aanwezig is.

 

Het oude probleem van de ondertiteling op de Nederlandse zenders kan veroorzaakt worden door de signaalsterkte/kwaliteit van het digitale signaal en de instelling dan LNA (advies uitgeschakeld.

 

Waarom hebben andere Sony Community leden geen probleem met de ondertiteling op de Nederlandse zenders met dezelfde firmware, gebruik zelf ook regelmatig de ondertiteling van het digitale signaal (geen 888). Dan is de conclusie toch dat het geen bug is in Android 9 en kan Sony support het niet oplossen.

 

De ondertiteling van de TV-zenders (Engels/Duits ect.) wordt door de zender zelf in het aangeboden TV-signaal meegeleverd, niet door de TV.

 

Teletekst is afhankelijk van de signaalsterkte/kwaliteit van het digitale signaal.

 

Om zelf TV-zenders van het digitale pakket te kunnen indelen, wat door Ziggo/UPC is geblokkeerd, is het advies om in plaats van Ziggo of UPC te kiezen de keuze "Overige provider te kiezen met de Ziggo instel gegevens .

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

Ik heb bij teletekst op Hardhorend staan, zie foto. Ook LNA en Interactief heb ik uitstaan.

Zoals je ziet heb ik nu bij Primaire Taal op Engels staat. In de keuzelijst staat ook 888 vermeld. Ik kan 888 wel kiezen, maar wordt niet vastgelegd. Dat kon bij de oude Android versie wel.

sony2 - Copy.jpg

 

Teletekst opvragen werkt wel, maar loopt soms vast bij bladeren. De signaalsterkte is wel goed bij mij . Ook geen biterrors aanwezig.

 

Bij zenderindeling zei Sony het volgende.De kaneelsorteeroptie is bij sommige operatorprofielen uitgeschakeld. Ik moest toen de foto van de CI+ card, Signaalsterkte TV, Signaal Diagnostic TV en de database van TV kanalen opsturen (bestand sdb.xml). Ze zouder er naar kijken , maar niks gehoord verder.

 

De eerste 2 problemen is duidelijk een bug, die kun je zelf ook uitproberen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@bruinsmm  schreef:

Ik heb bij teletekst op Hardhorend staan, zie foto. Ook LNA en Interactief heb ik uitstaan.

Zoals je ziet heb ik nu bij Primaire Taal op Engels staat. In de keuzelijst staat ook 888 vermeld. Ik kan 888 wel kiezen, maar wordt niet vastgelegd. Dat kon bij de oude Android versie wel.

sony2 - Copy.jpg


Waarom zou je als primaire Engels en als secundaire Nederlands instellen?

Het lijkt mij dat het andersom ingesteld moet zijn voor de Nederlandse zenders. Als ondertiteling is engels niet aanwezig in het digitale signaal van Ziggo. Engelse ondertiteling is als teletekst signaal alleen aanwezig op de BBC zenders.

 


@bruinsmm  schreef:

Teletekst opvragen werkt wel, maar loopt soms vast bij bladeren. De signaalsterkte is wel goed bij mij . Ook geen biterrors aanwezig.


Wat is goed?

De signaalkwaliteit/sterkte is hier 100% en 98%, of te wel uitstekend.

 


@bruinsmm  schreef:

Bij zenderindeling zei Sony het volgende.De kaneelsorteeroptie is bij sommige operatorprofielen uitgeschakeld.


<Quote>

Nogmaals:

Om zelf TV-zenders van het digitale pakket te kunnen indelen, wat door Ziggo/UPC is geblokkeerd, is het advies om in plaats van Ziggo of UPC te kiezen de keuze "Overige provider te kiezen met de Ziggo instel gegevens .

 Meer info: Sony Channel Editor 

 


@bruinsmm  schreef:

De eerste 2 problemen is duidelijk een bug, die kun je zelf ook uitproberen.


Op verschillende Sony Bravia TV's (X85c, XE9005, XG9505) ervaar ik hier deze bugs in ieder geval niet.

Ook andere Sony Bravia gebruikers ervaren de genoemde Android 9 deze bugs niet (nog nergens iets overgelezen).

Het heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de configuratie/setup van de XH8196.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

Ik heb bewust gekozen voor  Engels, want bij Engelse zender is ondertiteling ook beschikbaar op pagina 888. Daardoor krijg ik bij NPO wel de ondertiteling te zien. Ik zie dit als tussenoplossing. @pa3eia heb jij al geprobeerd om 888 vast te leggen als primaire taal. Dat lukt mij niet.

 

Je kunt de indeling niet aanpassen, maar ik moest van Sony wel aantal dingen aanleveren, dus ik dacht ze gaan dat oplossen voor mij, maar ik hoor niks meer van ze. slechte support Ik heb nu de Channel Editor gebruikt, maar ik vind deze oplossing niet meer van deze tijd.

 

@pa3eiaLoopt bij jou de teletekst bij NPO 1 niet vast als je gaat bladeren. Bij mij wel. Ik las ook dat er bij de vorige firmware dat dit probleem opgelost zou zijn. Niet dus.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nogmaal:

De primaire ondertiteltaal is hier Nederlands en de secundaire taal is Engels vanuit het Ziggo digitale signaal, m.a.w. er wordt geen gebruik gemaakt van teletekst pagina 888

 

Op geen enkele Sony Bravia TV hier in huis, ondervind ik geen enkel probleem met teletekst op welke NPO zender ook. De digitale ondertitelling instelling "hardhorend" op de Sony Bravia's hier funcioneerd uitstekend op alle TV-zenders van het Ziggo digitale netwerk. Zelf de digitale ondertitelling van een opname op de HDD's is perfect.

 

Advies: laat je coax-bekabeling eens nakijken door iemand met kennis van zaken.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

@pa3eia heb je al geprobeerd 888 vast te leggen als ondertiteling keuze.  Dat lukt mij niet. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@pa3eia heb je al geprobeerd 888 vast te leggen als ondertiteling keuze.  Dat lukt mij niet. 

Dat lukt ook niet, de digitale ondertitelling kan alleen ingesteld worden, om teletekst (888) te kiezen dien je dit via de ondertitelling toets te doen. Persoonlijk vind ik de teletekst ondertitelling er niet uit zien t.o.v. de digitale ondertitelling in het digitale signaal.

 

Jammer dat dat je hierop (nog) op ingaat: <Quote> Advies: laat je coax-bekabeling eens nakijken door iemand met kennis van zaken.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!