annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Samsung S9+ (Android 10) koppelen met KD-55A8

profile.country.NL.title
RuudS-47
Ontdekker

Samsung S9+ (Android 10) koppelen met KD-55A8

Goedendag, heb sinds gisteren een nieuwe TV en ben druk aan het stoeien met verbindingen. Nu heeft de TV een besturingssysteem op Android en mijn mobiel ook dus zou het makkelijk moeten zijn plaatjes van mijn mobiel zichtbaar te maken op de TV maar dat is me nog niet gelukt.

TV is gekoppeld met een netwerk via de kabel. Dat netwerk staat in verbinding met mijn mobiel via WiFi. Nu wil ik de telefoon koppelen met de TV. Ik ga dus naar instellingen en zet BlueTooth aan. Vervolgens koppel ik de TV met de telefoon. Tot zo ver gaat alles prima maar ik zie geen enkele applicatie die het mogelijk moet maken mijn plaatjes op het TV-scherm zichtbaar te maken.

Vraag:

Wat doe ik verkeerd of mis ik ??

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al eens iets gehoord over Chromecast, deze applicatie is standaard beschikbaar in het toestel.

 

Al de ondersteunings pagina van het toestel ontdekt?

 

Helpgids 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
RuudS-47
Ontdekker

Bedankt voor de snelle reactie maar chromecast heb ik nooit nodig gehad en ik begreep ook de werking van die applicatie niet. Heb hem wel gevonden in de ondersteuningspagina maar als je de werking niet weet ga je de jouw bekende koppelingen eerst zoeken. Vandaar dat ik eerst de USB koppeling probeerde maar ook dat werkte niet en toen schreef ik dat mailtje....

 

Nogmaals bedankt en ik ga weer verder met koppelen......

profile.country.NL.title
RuudS-47
Ontdekker

Ben lekker bezig geweest en het is me gelukt om met Chromecast een videofilm weer te geven op mijn scherm maar foto's weergeven lukt dus niet. Krijg wel marketing-berichten op mijn scherm om te upgraden. Dat doe ik dus in principe niet als de applicatie niet doet wat ik wil, foto's weergeven.

Ik ga dus naar Google Foto's, start hem op en zie bovenaan het scherm een mogelijkheid om te casten. Als ik het aantik zie ik de melding voor mijn TV. Tik ik aan en het vakje op mijn telefoon kleurt en de melding verdwijnt maar geen beeld op mijn TV en dat bedoelde ik nu in mijn eerste bericht. Op mijn Sony TV van 5 jaar geleden werkt het wel uitstekend op deze manier en met een app. in de TV om de telefoon te koppelen. Die app mis ik dus en kan hem ook niet op mijn TV downloaden.

Oplossing: Ik start mijn Dune op, via HDMI gekoppeld aan de TV en de Dune is op zijn beurt gekoppeld met mijn Home-netwerk. Vervolgens haal ik de vakantiefoto's van mijn server af met de Dune en geef deze foto's weer op het TV-scherm en via de Dune kan ik dus echt alles op mijn TV-scherm zichtbaar maken. Ik had dus gedacht dat dit makkelijker moest kunnen maar dat is me nog niet gelukt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lekker bezig

 

De cast functie naar Google Chromecast moet natuurlijk wel aanwezig zijn en actief in de applicatie is wordt gebruikt, niet alle applicatie's hebben deze functie beschikbaar. Probeer eens een andere applicatie op de telefoon om je foto's o.i.d. te bekijken en te casten. Oplossing misschien in de Samsung Community?

 


suc6 ermee,
73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
RuudS-47
Ontdekker

Dank voor het meedenken en de cast-functie was aanwezig voor video maar ik wil gewoon meer. 

Waar ik zo verbaast over ben is dat een heel bekende en veel gebruikte applicatie niet werkt en dan bedoel ik Google foto's. Deze heeft een cast functie die wel werkt op mijn Sony TV van 5 jaar geleden maar niet op de KD-55A89 en het had zo mooi kunnen zijn als dat wel het geval geweest was en juist omdat de Sony ook werkt op Android volgens mij een gemiste kans.

 

Ondanks dat gemis ben ik toch heel blij met de aanschaf, geen spijt van....