annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Risico inbranden verkleinen Oled tv

profile.country.NL.title
Frouwkje
Nieuw

Risico inbranden verkleinen Oled tv

Goedemiddag,

 

In de gebruiksaanwijzing van mijn Oled televisie lees ik dat de zwarte balken bij een film inbranden van het scherm kan veroorzaken. Om het risico te verminderen staat er dat je daarom beter de wide-modus kunt gebruiken. De wide-modus kun je echter niet gebruiken bij o.a. Netflix of is hier een andere oplossing voor?

Hoe groot is het risico van inbranden als je naar films kijkt met een zwarte balk boven en onder?

 

Met vriendelijke groet,

Frouwkje Herder

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Bij 'normale' en regelmatige afwisseling van zenders en beelden zal er weinig tot geen grote problemen met beeldretentie (inbranden) optreden. De kans is dus klein dat je er iets van gaat merken of je moet de hele dag hetzelfde beeld op hebben staan.

 

De huidige Sony TV’s beschikken echter over een speciale Panel Refresh-functie. Als je iets ziet op je TV van inbranden kun je deze functie toepassen.

Houd er rekening mee dat deze functie ongeveer een uur in beslag neemt en dat niet echt duidelijk is wanneer het proces klaar is.

https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/articles/00173467

 

Zorg ook dat de Pixel shift functie aan staat op je OLED TV;

https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/articles/00173233

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
roben008
Lid

De zwarte balken veroorzaken geen inbranding, de pixels lichten immers helemaal niet op. Bij extreem gebruik, dus als je echt nooit anders dan naar beeld met balken kijkt, kunnen de overige pixels iets sneller slijten waardoor een kleurverschil zou kunnen ontstaan. Nogmaals, dit kan alleen bij extreem gebruik gebeuren, bij normaal gebruik ga je dit niet zien. 

profile.country.NL.title
Frouwkje
Nieuw

Bedankt voor je reactie!