annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met optical audio output KDL-43W755C

jm140980
Ontdekker

Probleem met optical audio output KDL-43W755C

Heb al her en der gezocht maar kan helaas geen duidelijk antwoord vinden voor mijn probleem.....

 

Twee weken geleden een Sony KDL-43W755C gekocht. Zeer tevreden over deze tv!

 

Mijn oude digitale recorder van Ziggo (Humax ihdr-5200c) had ik rechtsreeks via optische kabel aangesloten op de Home Cinema set (JVC NX-F3). De Humax had echter zelf een volumeregeling.

 

Vandaag heb ik echter mijn Ziggo Horizon Box ontvangen. Heb de Box met HDMI aangesloten op de TV. Vervolgens de audio vanuit de TV via een optische kabel aangesloten op mijn bestaande Home Cinema set. De afstandsbediening van de Horizon regelt het volume van de TV. Wat ik ook probeer, het uitgangsvolume op de optische uitgang blijft hetzelfde.

 

Kortom: Waar/wat moet ik instellen om het volume via optische uitgang te kunnen regelen?

 

Alvast bedankt.

 

P.S. de JVC NX-F3 heeft wel een HDMI aansluitung, maar dit is alleen video output.......

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Het digitale audio signaal is niet aan te passen d.m.v. de volume instelling van de W755c.

 

Wat je ook kan proberen is de Horizon box verbinden met de NX-F3 d.m.v. de optische kabel en de volume knoppen op de afstandsbediening van de Horizon box te programmeren voor de NX-F3.

 

suc6 ermee,
73's

 

edit: zie nu dat de NX-F3 geen afstandsbediening functie heeft.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
jm140980
Ontdekker

Hoi pa3eia,

 

Jouw optie had ik al overwogen, maar ik heb inmiddels al dezelfde conclusie als jouw getrokken.

 

Is een HDMI -> SPDIF splitter wellicht een optie?

 

Mijns inziens zou dit het probleem op moeten lossen. Of niet?

 

jm140980
Ontdekker

N.a.v. het bovenstaande e.e.a. geprobeerd met een HDMI -> SPDIF splitter. Echter nog niet het gewenste resultaat.

 

Heb al diverse HDMI kabels geprobeerd. Ook dit maakt geen verschil.

 

Het lijkt erop dat de HDMI - ARC poort standaard UIT staat. Hoe kan ik deze inschakelen/activeren? Heb al e.e.a. opgezicht maar kan alleen van andere merken vinden hoe je de poort aan moet zetten, maar niet van een Sony.

 

Wie o wie kan me een tip geven?

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Heeft de JVC ook ARC?

 

Op de tv kun je dit vinden onder Bravia Sync Instellingen vinden onder Home --> Instellingen --> Externe Ingangen --> Bravia Sync-Instellingen.

 

Let er wel op dat er maar 1 poort is die ARC ondersteunt. Ik heb het bij mijn KD-55X8509 als volgt zitten: Alle apperatur zit rechtstreeks aangesloten op de TV. Er gaat 1 kabel van HDMI4/ARC naar de HDMI out van de versterker (Yamaha). Geluid word via die kabel verstuurd naar de versterker. Zet ik het volume op de tv harder dan gaat het volume op de versterker ook harder. Let er wel op dat je op de JVC ARC aan moet zetten, dat moest ik op mijn Yamaha in ieder geval wel doen. 

 

Wat je ook nog kan, Sluit de optische kabel aan op je tv en dan naar je versterker. Zorg er dan voor dat de afstandsbediening van Horizon het volume regelt van je vertsterker

 

Succes!

jm140980
Ontdekker

Hey Supernova,

 

dat is het probleem. De JVC is te oud en heeft geen ARC. De HMDI die de set heeft is alleen voor video en audio  out.

 

En de Horizonbox afstandsbediening krijg ik helaas niet werkend op de JVC. Heb alle JVC codes al getest.

 

Maar evengoed bedankt voor het meedenken!

 

Valt me op het laatste in n.a.v. jouw uitleg dat ik de setup van de JVC nog niet geproeerd heb om te wijzigen. Daar kan ik namelijk wel instellingen doen voo CEC. Deze zijn echter alleen actief voor de DVD functie. Bij het aanzetten van een DVD gaan de TV automatisch aan, maar meer dan dat ondersteunt de JVC niet.

 

Zit niets anders op dan de JVC te vervangen denk ik.......