annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

netflix dolby geluid probleem sony oled tv

profile.country.NL.title
erwinvanbuggenum
Ontdekker

netflix dolby geluid probleem sony oled tv

Ik heb een sony oled tv KD-65a1, als ik hier de app netflix gebruik kan ik geen 5.1 kanalen selecteren in het menu van netflix, sluit ik een externe media box met netflix er op, dan gaat het wel. In de winkel bij een andere tv werkte het ook niet.

Weet iemand de oplossing?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Ellen_M
Lid

Hi Erwin, ik heb hier zelf geen ervaring mee maar je zou in de tussentijd vast even een bericht kunnen sturen naar Support via dit contactformulier. 

profile.country.NL.title
erwinvanbuggenum
Ontdekker

Dit is al uitvoerig gemeld bij sony support, met fotos en afbeeldingen, waar ze om vroegen.

Ze weten het volgens mij zelf ook niet.

 

Alleen ik krijg nu totaal geen reactie meer, na meerdere replys.

Ik heb veel geld betaald voor deze tv, dan verwacht je dat het ook werkt.

 

Lijkt mij sterk dat ik de enige ben met dit probleem?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lees alleen over een A1 maar niet over een aangesloten audiosysteem.

 

Naar mijn idee:

Dolby 5.1 is toch pas beschikbaar als er een 5.1 audiosysteem wordt gebruikt, en niet bij de TV speakers.

De mediabox ziet de A1, welke eventueel geschikt kan zijn voor Dolby 5.1, maar kijk niet verder ofdat er een audiosysteem is aangesloten. Vandaar dat je met de Netflix app op de mediabox wel Dolby 5.1 ziet staan.

 

Kan het ook mis hebben.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
erwinvanbuggenum
Ontdekker

Er zit een 5.1 Geluids systeem gekoppeld,   Bij de app prime video werkt het wel, alleen bij de app Netflix in combinatie met de Sony tv en 5,1 geluidsset werkt het niet, alleen via een externe box met Netflix er op.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zo fijn als de informatie compleet is.

 

Het ligt dus aan de applicatie van Netflix in het toestel, en hier is Sony niet voor verantwoordelijk (Google, Netflix).

 

Wat je nog kan proberen is om de applicatie te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.

Huidige versie 5.1.3 build 2039 van 30 mrt 2018.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @erwinvanbuggenum

 

Waarom gebruik je een externe mediabox over de ingebouwde Netflix op je toestel? 

 

En kun je schetsen hoe de boel verder is aangesloten op het surround systeem en de mediabox? Type van je audiosysteem is ook handig :slight_smile:

profile.country.NL.title
erwinvanbuggenum
Ontdekker

Bij de externe media box heb ik wel 5.1 geluid, bij de interne netflix app niet, daar draait het juist om. Sony support kan het ook nog steeds niet verklaren....

Surround syteem is van Yamaha.