annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Merkwaardig probleem tussen XR-55X90L en Samsung HW-Q600C soundbar

profile.country.NL.title
Peter_Franks
Nieuw

Merkwaardig probleem tussen XR-55X90L en Samsung HW-Q600C soundbar

Hallo,

Mijn bijna 1 jaar oude X90L is via de HDMI EARC poort verbonden met een rond 7 maanden oude HW-Q600C soundbar van Samsung. Tot voor kort werkte deze combinatie prima. Enkele weken geleden heb ik een factory reset van de tv uitgevoerd. De tv reageerde steeds vaker traag en ik had Wifi problemen die ik hiermee dacht te kunnen oplossen. Achteraf heb ik hier spijt van: sinds de factory reset is mij opgevallen dat de Samsung soundbar merkbaar anders klinkt als deze via de EARC poort is aangesloten. Het volume is lager dan voorheen - klinkt blikkerig - en de bass is veel minder geworden. De instellingen van het audiosysteem, zie afbeeldingen, heb ik precies zo gelaten als voorheen. Uiteraard verschillende opties geprobeerd, maar niks helpt.

Kan de factory reset iets veranderd hebben in het systeem? Ik heb voor de zekerheid er nog eentje uitgevoerd, maar dat mocht niet baten. De soundbar resetten helpt ook niet en deze heeft ook de nieuwste firmware gekregen, zonder resultaat. Uiteraard ook een ander HDMI kabel getest. Ik kan mij herinneren dat er eind september een firmware update was voor de tv, waar het om HDMI issues ging. Zou deze ook van invloed kunnen zijn?

Het merkwaardige is dat zodra ik de soundbar via Toslink aansluit het geluid weer vol klinkt en er meer dan genoeg bass aanwezig is. Echter heb ik dan geen Dolby Atmos, DTS X etc. meer ter beschikking. Ik dacht ook al aan een issue met de soundbar zelf, maar zou deze dan niet via Toslink dezelfde capriolen moeten vertonen? Ik heb ook al contact gehad met de Samsung support per telefoon, maar die was helaas waardeloos: “we kunnen u niet helpen meneer”.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen / nog een idee? 

Alvast bedankt

IMG_1321.jpegIMG_1322.jpeg

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het eerste wat in me opkomt is dat de X90l Dolby Atmos ect. uitstuurt via HDMI naar de Q600c, alleen wordt dit niet aangepast in de Q600c. Je zal dus in de Q600c moeten kijken waarom het Dolby Atmos niet gededecteerd wordt.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!