annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Krakende geluiden behuizing van Sony XR55A90J OLED TV

profile.country.NL.title
MartinLako
Ontdekker

Krakende geluiden behuizing van Sony XR55A90J OLED TV

Goedenavond,

Ik heb sinds een aantal maanden een prachtige Sony 55XRA90J OLED TV (gekocht bij PlatteTV). Na wat strubbelingen met dode pixels van de eerste 2 TV's heb ik nu eindelijk een goede TV op dat vlak. Wat ik wel merk (en dat lijkt erger te worden) is dat wanneer de TV aanstaat (en warm wordt) er hoofdzakelijk rechts achterin wat krakende en tikkende geluiden komen. Ik begrijp dat dit het uitzetten van componenten of de behuizing kan zijn, maar ik vindt het toch wel storend. De TV staat nog steeds op de voeten, misschien gaat hij later nog aan de wand maar dit issue zit me nog een beetje dwars.

Ik heb contact gehad met PlatteTV hierover en nadat ik eerst hoorde dat het binnen de specs valt, hebben ze uiteindelijk aangeboden om een monteur langs te sturen om dat te meten. Het issue is dat dit soms even duurt voordat het optreedt, dus ik twijfel of dit iets op gaat leveren.

Misschien ben ik te kritisch en moet ik er niet op letten, maar ik ben wel benieuwd of er meerdere zijn met meerdere ervaringen en wat er eventueel aan te doen is.

Alvast bedankt!

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens support artikel 00012291: Een krakend of knallend geluid van uw tv is vrij normaal. Dit gebeurt als onderdelen van de tv lichtjes uitzetten of krimpen als gevolg van veranderingen in kamertemperatuur. Dit is volledig afhankelijk van de omgeving (temperatuur en luchtvochtigheid). Uw tv kan bijvoorbeeld altijd 'knallen' wanneer u deze in- of uitschakelt.

 

Waarom maakt mijn tv een krakend of knallend geluid? 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @MartinLako

 

Een OLED TV heeft organische Ledjes die uitzetten bij warmte. Wat je ervaart is normaal en je bent zeker niet de enige. 

 

Als het je dwars zit en je dit bij andere toestellen niet merkte dan kun je met de monteur kijken of het binnen een normale range valt. 

profile.country.NL.title
MartinLako
Ontdekker

Dank voor de reacties. Het lijkt er sterk op dat het echt het kunststof paneel is aan de achterkant. Ik merk dit ook als ik er op druk lichtjes, dan kraakt het plastic soms best wel hard. Ik heb het idee dat het steeds iets erger aan het worden is. Ik vraag me wel af of een monteur hier iets aan kan of gaat doen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mogelijk dat de monteur de schroeven iets los draait of dat de achter behuizing opnieuw wordt uitgelijnd.

 

Hou ons op de hoogte van het bezoek van de monteur.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinLako
Ontdekker

Dank voor de reactie, ik ga er een monteur naar laten kijken.