annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDXX-XD8599 internet via ethernet valt uit

jake81
Ontdekker

KDXX-XD8599 internet via ethernet valt uit

Ik heb een probleem met verschillende toestellen uit de 4K reeks KD55-XD8599 en KD65-XD8599. Regelmatig valt het internet weg in een bedrade configuratie. De router ziet het toestel wel maar ik kan geen internet apps gebruiken. Ik heb reeds geprobeerd met verschillende routers en switchen. Ik heb bij verschillende klanten datzelfde probleem. Ik heb zelf een KD65-XD8599 met hetzelfde probleem. ik heb ook een tweede toestel een KD43-XD8503 doe ook bedraad is aangesloten waar ik dat probleem niet met heb. Ik heb beide toestellen reeds verwisseld van plaats zodat de 65 inch is aangesloten op de kabel van de 43icnh en vice versa. Het is steeds de 65inch die dat probleem vertoont. Ik heb het toestel ook al vervangen door hetzelfde model ook dat was geen oplossing. Ik heb verschiillende tostellen bij klanten staan die hetzeflde probleem vertonen. Graag hier een oplossing voor.

 

Mvj,

 

JM

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Het lijkt er eerlijk gezegd op dat er bij alle toestellen die je installeerd iets fout gaat met netwerk configuratie.

Krijgen de toestellen wel een goed ip-adres van de router/modem?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
jake81
Ontdekker

Hallo,

 

De toestellen hebben een vast IP adres, ik heb ook al geprobeerd met DHCP reservatie op MAC adres maar dat geeft hetzelfde resultaat. De router staat juist ingesteld want alle andere toestellen aangesloten op het netwerk werken wel. Mijn domotica doet het perfect alsook de AV receiver en alle computers in huis. Waarom werkt de 43 wel zonder problemen en de 65XD8599 niet met dezelfde mannier van netwerk instellen enkel een verschillend IP adres. Ik heb de IP adressen ook reeds verwisseld en het probleem doet zich steeds voor met de XD8599 reeks.

 

 

Mvg,

 

Jake

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit issue doet soms wel voor als de XD's d.m.v. WiFi is verbonden met het thuisnetwerk i.v.m. te hoog WiFi kanaal vanuit de router/modem met de oude firmware. Maar in jouw geval is allles bedraad verbonden met het thuisnetwerk. Ben benieuwd ofdat het probleem ook nog voordoet in de nieuwe firmware.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
jake81
Ontdekker

Ik heb de nieuwe firmware gisteravond geïnstalleerd, gisteren ochtend had ik het probleem weer. De enige oplossijng is de spanning van het toestel halen even wachten en de stekker terug in het stopcontact. Aanzetten en hij werkt weer.

 

Op hoop van zegen.

 

Mvg,

 

JM

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


jake81 schreef:

Ik heb de nieuwe firmware gisteravond geïnstalleerd, gisteren ochtend had ik het probleem weer.


Dit is zeker een tiepvout?

 

Ter info,

Je post is geescaleerd, nu afwachten op antwoord.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
jake81
Ontdekker

Neen het is geen typfout, ik heb me alleen slecht uitgedrukt.

 

Ik had het probleem gisterenochtend weer en heb dan de stekker uitgetrokken en terug ingeplugd en hij werkte weer.

 

Ik heb pas gisteravond de nieuwe firmware gïnstalleerd en nu maar afwachten.

 

Mvg,

 

JM