annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-50W809C Android TV blijft opnieuw opstarten

profile.country.NL.title
ErikvT
Ontdekker

KDL-50W809C Android TV blijft opnieuw opstarten

Hallo allemaal!

Een paar dagen terug heb ik een vervelend defect aan mijn Sony Android TV KDL-50W809C gekregen uit december 2015. Hij blijft herhaaldijk opstarten. Na een paar minuten actief start de tv zichzelf weer automatisch opnieuw op.

 

Ik heb inmiddels geprobeerd om de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar helaas reageert deze functie niet wanneer ik bij de laatste stap op "JA" druk. Ook lees ik overal om een reset te doen door de "AAN/UIT knop" en de "VOLUME- knop" op de achterzijde tegelijk in te drukken, de tv aan te zetten en te wachten op een groen lichtje. Helaas doet dit bij mij ook niets. Ook het updaten van de tv is niet meer mogelijk, want bij 80% start de TV weer vanzelf op.

 

Door Sony is mij aangeraden om een reparatieformulier in te vullen. Doordat mijn tv bijna 4 jaar oud is valt hij buiten de garantie. Volgens de reparatieservice zou het mankement aan het mainbord liggen waarmee de kosten op €400 uit zouden komen. Ik vind dit erg veel en overweeg nu dus om gewoon een nieuwe tv aan te schaffen. Ze kunnen ook langskomen voor €95 om een diagnose te doen, maar dan ben ik dit bedrag sowieso al kwijt. 

Heeft iemand hier een goede tip of goed advies wat ik nu het beste kan doen? Ik vind het eigenlijk best zonde om mijn huidige tv maar weg te gooien en een nieuwe aan te schaffen, maar repareren voor €400 vind ik ook wel erg veel?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het lijkt erop dat er een update proces is onderbroken

Wat je nog kan proberen is het volgende:

 - Download de laatste firmware vanaf de ondersteunings pagina van de W809c.

 - Volg de instructie's van de download pagina.

 - Verwijderd alle verbinding aan de W809c.

 - plaats de USB-stick in de W809c.

 - Voer nu de "powerreset" uit.

 - Fingers cross.

 is nu de fabrieksreset wel beschikbaar?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ErikvT
Ontdekker

Goedenavond!

Bedankt voor je reactie. Ik heb het direct uitgeprobeerd, maar helaas zonder resultaat. 

De fabrieksreset komt niet beschikbaar, maar bij opstart van de tv gaat hij proberen de update uit te voeren die op de USB-stick staat. Tot ongeveer 80% gaat de update, en daarna start hij weer vanzelf opnieuw op. Ook heb ik nogmaals geprobeerd om via het menu de factory reset te doen net voordat de tv de USB-stick update start, maar wanneer ik bij de laatste stap kom reageert het systeem niet meer wanneer ik op JA druk.

 

Heb je nog andere ideeën? Zou je hem voor het bedrag van €400 laten maken of inderdaad maar overgaan op een nieuwe tv?

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Weet niet ofdat het bij de W809c ook beschikbaar is om een geforceerde update uit te voeren via het service menu.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ErikvT
Ontdekker

Helaas kan ik geen optie vinden om voor een Sony Android TV in het service menu te komen. De opties die ik online kan vinden vereisen een "DISPLAY" knop op de afstandsbediening, die helaas ontbreekt op dit type tv.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry voor de onjuiste info.

 

Gebruik i.p.v. de "Display" toest de I+ toets.

With certain models, press the “I+” button instead of the Display button.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ErikvT
Ontdekker

Bedankt voor de hulp, maar helaas werkt dit ook niet. Het lijkt erop dat (deze) Android TV niet naar het service menu kan, of er mogelijk zelfs geen heeft. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Alle Bravia TV's hebben een service menu. Bovenstaande toch wel in de "standby mode" uitgevoerd?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ErikvT
Ontdekker

Je hebt gelijk, vandaag na een aantal keren proberen is het toch gelukt en heb ik het service menu bereikt. Helaas zit daar geen mogelijkheid in om hem terug naar de fabrieksinstellingen te zetten...