annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL 50 W 808C - continu opstarten (bootloop)

OPGELOST
JeroenBode
Nieuw

KDL 50 W 808C - continu opstarten (bootloop)

Sinds vandaag 11-12-2016 opeens te maken met een continu opstartende tv: bij inschakelen volgt na het sony logo het android logo en dan start hij weer opnieuw op. Ik kwam dit probleem ook bij anderen tegen: bootloop. Een oplossing hiervoor zou een factory rest zijn, maar ook dit krijg ik niet voor elkaar, Wie kan me helpen? Dank alvast.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
JeroenBode
Nieuw

Dag allemaal, een wat late reactie maar vorige week vrijdag is men langs geweest en is er een nieuw moederbord geplaatst: opgelost!

 

goed uiteinde

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Als de W808c steeds opnieuw opstart, probeer eens de groene knop 10 sec ingedrukt te houden totdat uitschakelen in beeld komt.

 

 

Je kan het volgende ook nog proberen:

 - De 220V stekker uit de stopcontact verwijderen.

 - Alle andere stekkers ook tijdelijk verwijderen.

 - Doe de 220V stekker weer in het stopcontact.

 Als het opstarten nu wel doorloopt:

 - Alle andere stekkers kunnen weer terug in de W808c

 

Andere oplossing:

 - Software downloaden.

 - Uitpakken.

 - Op USB stick zetten.

 - 220V stekker uit stopcontact.

 - USB stick in de W808c.

 - 220V stekker terug in stopcontact.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
JeroenBode
Nieuw

Heel zorgvuldig alle voorstellen geprobeerd maar helaas blijft hij in de loop hangen, dank voor het meedenken,

 

Iemand anders wellicht nog een idee anders zal ik toch moeten aan bellen denk ik?

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Hoe heb je de TV aangesloten, rechtstreeks op de wcd of via een stekkerdoos (met bijvoorbeeld een overspanningsbeveiliging)? Indien je hem niet rechtstreeks op een wcd hebt aangesloten kun je dit wellicht nog eens proberen.

Zorg er wel voor dat je alle aangesloten apparatuur dan afgekoppeld hebt en je internetkabel eruit hebt en/of je router uit hebt staan.

 

Als dit niet lukt kun je proberen om het help-menu/ondersteuningspagina te bereiken door 5x langzaam op de help-knop te drukken, dan moet de ondersteuningspagina tevoorschijn komen (mocht dit niet het geval zijn, op de help-knop blijven drukken tot deze wel verschijnt).

Dan kun je proberen een factory-reset te doen via het volgende:

• Rode knop

• Nummer toetsen: 4, 3 ,5 ,7

• Play-knop

Dan gaat de tv als het goed is herstarten en daarna naar het factory-reset scherm.

 

 

Als dit nog niet lukt kun je wellicht ook nog een geforceerde factory-reset doen.

• Haal de stekker eruit

• Houd de volume -  (min-knop) en de power-knop ingedrukt (knopjes op de tv, niet de afstandsbediening)

• Steek de stekker er weer in

• Laat de knopjes weer los indien de LED groen gaat oplichten

   - Als het welkomstscherm verschijnt doe dan een snelle setup (accepteer en overslaan)

   - Als het welkomstscherm niet verschijnt, stekker eruit en er weer in doen

• Doe dan een factory-reset

   - Druk op de afstandsbediening op Home

   - Kies settings/instellingen

   - Kies storage & reset

   - Kies factory data reset

• Voer dan de setup uit na het welkomstscherm

 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, laat je het nog even weten?

 
JeroenBode
Nieuw

Dank voor de aangedragen oplossingen:

 

TV helemaal spanningsvrij gehad en alle randapparatuur en CI kaart afgekoppeld en router uit.

 

Help knop: helaas geen succes of verandering

 

Factory reset: ook helaas geen succes of verandering

 

Forced factory reset ook helaas geen succes of verandering

 

USB met laatste firmware (tip via sony helpdesk) ook helaas geen succes of verandering

 

Ik heb even een filmpje gemaakt met het steeds hetzelfde blijvende beeld:

https://1drv.ms/v/s!AvRIioM_ejqLh0BToDEUuRczO2fm

 

Wie o wie helpt me verder (ga ook morgen even bellen met Sony)

 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Jammer dat het allemaal niets heeft geholpen... hij reboot al vrij snel in het opstarten zie ik in je filmpje.

 

Gaf de force factory reset geen resultaat of heb je he helemaal niet kunnen testen doordat het ingedrukt houden van de volume - en de powertoets überhaupt al geen effect had?

JeroenBode
Nieuw

Helaas gaf dit helemaal geen effect (groene led oid). Ik heb vandaag contact gehad met Sony en ze gaan (keurig overigens) een monteur inplannen. resultaat laat ik absoluut weten.

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Ze zullen waarschijnlijk je tv moeten gaan omwisselen voor een ander exemplaar of je mainboard wordt vervangen.

Blijft toch jammer dat er af en toe zulke problemen optreden, het zijn voor de rest toch erg mooie tv's.

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Had je al contact gehad met Sony @JeroenBode? Kun je wellicht laten weten wat het uiteindelijke resultaat was van een bezoek van de servicemonteur?

JeroenBode
Nieuw

Dag allemaal, een wat late reactie maar vorige week vrijdag is men langs geweest en is er een nieuw moederbord geplaatst: opgelost!

 

goed uiteinde