annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-43W805C met bluetooth hoofdtelefoon

profile.country.NL.title
MasterBurn
Ontdekker

KDL-43W805C met bluetooth hoofdtelefoon

Beste lezer,

 

Ik kan mijn bluetooth hoofdtelefoon verbinden met alle apparaten in mijn huis die bluetooth ondersteunen. Latops, tablets, telefoons, ja ook de jaren oude. Kortom het hele circus behalve met mijn Sony KDL-43W805C.

 

Nu lees ik tot mijn grote verbazing dat dit niet zou kunnen door het missen van een bluetooth profiel A2DP (Advanced Audio Distribution Profile). Kan iemand mij helpen hoe ik mijn Grundig bluetooth hoofdtelefoon kan verbinden met mijn TV? Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, want ik kan simpelweg niet geloven dat Sony zo stupide zou zijn dit niet voor elkaar te hebben....

 

Vast hartelijk dank voor uw hulp.

 

Met vriendelijke groet,

 

Master

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Ook ik was er vanuit gegaan dat mijn meer dan €2000 kostende Android tv de mogelijkheid had voor Bluetooth audio. Niet in de laatste plaats omdat het een Android tv betreft.

 

In eerste instantie werd er gezegd dat het probleem de oude Android versie was en dat het na de update naar Nougat mogelijk zou zijn.

 

Helaas na het recent uitkomen van de update communiceert Sony dat slechts enkele +2017 modellen deze hardware hebben die na de update geïnstalleerd wordt gebruikt kan worden.

Bij mij werkt het dus ook niet.

 

Zie voor ondersteunende modellen mijn antwoord(en) in dit topic.

 

Tja het is dat de tv verder goed en zonder problemen werkt maar ik had meer dan Sony verwacht, zeker voor de aanschaf prijs.

 

profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Overigens heb ik zelf deze Bluetooth transmitter aangeschaft bij Amazon.de41pLLJ6VQoL._SY400_.jpg

 

 

 

Ik hoop dat dit nu wel gaat werken.

profile.country.NL.title
MasterBurn
Ontdekker

Hi Sabas,

 

Dank voor je uitgebreide reply. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee van de Android versie die er momenteel op mijn tv staat. Hij update altijd automatisch en ik doe niets handmatig.

 

Aan de andere kant lijkt mij dat ook volstrekt irrelevant. Die oude telefoons en tablet van mij hebben zeker geen Android 7, hooguit 6 of zelfs 5 en werken prima. Het is een sterk staaltje amateurisme van Sony. Als ze iets beter opgelet hadden tijdens de basisles bluetooth een jaar of 10 geleden hadden ze geweten dat een protocol als A2DP beschikbaar had moeten zijn in de televeisie. Zoals ik lees op Wikipedia bestaat het namelijk al wat langer:

'A2DP wordt ook ondersteund door de belangrijkste besturingssystemen zoals Windows Vista (na een update van april 2007)'

 

Kortom als klant had je mogen verwachten dat dit soort elementaire functies beschikbaar zijn in een smart-tv met bluetooth anno 2015-2018. En helemaal in een high end tv. Sony, als jullie dit anders zien, geef gerust een reactie?

 

Ik zal me ook eens verdiepen in een bluetooth adapter, dank voor je info. Alhoewel ik het nog steeds belachelijk vind als ik ondertussen naar het bluetooth logo zit te kijken op het beeld van mijn tv....

 

Groet, Master