annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kd75xe9405 hdmi control cec

profile.country.NL.title
Ruuuud
Ontdekker

Kd75xe9405 hdmi control cec

Hallo 

Wie kan mij helpen... 

Waar vind ik de setup voor hdmi control voor de kd75xe9405... Wil de arc activeren..ik krijg mijn harman kardon bds 577 niet gekoppeld. Ik krijg steeds de melding tvspeakers actief door comunicatiefout

 

Gr ruud 

Tags (3)
17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De ARC functie is maar op 1 HDMI-poort (meestal HDMI-poort 3) beschikbaar. De ARC functie is niet uit te schakelen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Ruuuud
Ontdekker

Klopt 

Ik heb een hdmi kabel op arc tv en arc harman kardon aangesloten... Maar als ik bij instellingen bij speakers naar audiosysteem ga ipv tv speakers komt er audiosysteem actief in beeld. En na een paar seconde Springt hij weer na tv speakers... En komt er in beeld TV speakers actief door communicatiefout audiosysteem. Geen idee wat ik fout doe. Ik neem aan dat het niet komt doordat de harman kardon 1.4 HDCP heeft en de tv 2.0 of hoger? 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Ruuuud

 

Het kan alleen liggen aan HDMI 1.4 bij je set wanneer je ook de content afspeelt die HDMI 2.0 nodig heeft. Met andere woorden als jij 4k en HDR content afspeelt dan kan deze fout voorkomen omdat de set dan een bottleneck vormt. 

 

Evengoed, waar het anders aan kan liggen is de kabel zelf. Voor ARC heb je een goede kwaliteit kabel nodig. Probeer eens om te wisselen en dan handmatig de speakers op audioset te zetten. Laat even weten of dat de uitkomst biedt. 

profile.country.NL.title
Ruuuud
Ontdekker

Hallo

Dankje voor de reactie. Als ik alles aanzet staat er heel vaak wel meteen arc in mijn harman kardon... Als ik dan ga switchen met hdmi kanalen krijg ik het niet meer. Als ik het handmatig omzet van tv speakers naar audiosysteem.. Na een paar seconde krijg ik een foutmelding... TV speakers actief door communicatiefout audiosysteem... Ik heb een goede hdmi kabel is wel 1.4. 

profile.country.NL.title
Ruuuud
Ontdekker

Hoi @Vinc_E

 

Update i

k heb nu wel op hdmi arc kanaal.

Maar in de tv instellingen kan ik niet voor audiosysteem gaan... Dan springt die na 5 sec weer om op tv speakers met nog steeds de fout melding... TV speakers actief door communicatiefout audiosysteem... :(:(

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Ruuuud, vreemd dit! 

 

Het enige wat ik me kan bedenken is een compleet andere (nieuwe) kabel proberen. Als dat niet werkt, kan het alleen aan een van beide apparaten liggen. 

 

Dan wordt het advies om te proberen met een alternatief systeem te testen. Dus of het audiosysteem op een ander toestel aansluiten. Of een ander audiosysteem proberen. 

profile.country.NL.title
Ruuuud
Ontdekker

@Vinc_E

 

JJa ik vind het ook zeer vreemd!heb nu wel alles in de tv aangesloten Ps4 zgemma ziggo kastje. En vanuit TV arc naar arc harman. In het syn cec van de Sony tv zie je dit ook.... 

IMG_20200526_211937.jpg

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als er een communicatiefout audiosysteem optreed is er een HDMI conflict op een van de HDMI poorten.

Uitzoeken door welke HDMI verbinding dit veroorzaakt, door een HDMI verbinding te ontkoppelen totdat de communicatie fout weer optreed.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Ruuuud
Ontdekker

@pa3eia

 

WWat kan ik er aan doen?

Bedoel je dat die poort dan kapot is?

 

Gr ruud