Deel jouw ervaring!
De tv heeft zich zonder enige aanleiding uitgeschakeld tijdens kijken via de Orange-box. Geen LED meer, een zachte herstart (stekker eruit, wachten, stekker erin) alsook een geforceerde reset naar fabrieksinstellingen (stekker eruit, start+volume beneden op toestel zelf indrukken, stekker erin) geeft geen resultaat/LED na herhaalde pogingen. Verder ben ik tevreden over de tv. Aangekocht januari 2020.
Ontkoppel alle o.a. de HDMI en USB en eventuele andere verbindingen en probeer de XG8596 te her starten.
suc6 ermee,
73's
Bedankt voor jouw advies. Alle ingangen werden ontkoppeld voor de cold reset naar de fabrieksinstellingen.
Ik begin te vrezen dat het probleem in het power-board zit. Als test heb ik ook de tv via een dim-bulb circuit aangesloten waarna de gloeilamp (via de L-lijn) niet oplichtte. Het goede nieuws is dus dat er geen kortsluiting in het G-voedingscircuit van de tv zit.
Ik overweeg om het powerboard te openen en hopelijk is het een simpele doorgebrande zekering in het primair circuit op het powerboard, mogelijks gebroken soldeerpunten, een slechte relais of opgeblazen condensatoren.
Wat denk jij?
Het gaat nu boven m'n pet, wees je heelveel succes met het ontdekken welk onderdeel defect is en eventueel te repareren is als er nog onderdelen te verkrijgen zijn.
suc6 ermee,
73's