Deel jouw ervaring!
Ik heb regelmatig dat de ci+ module niet meer werkt na het aanzetten van de tv of na het afsluiten van een app zoals videoland. Sinds de laatste update is dit ongeveer iedere dag, daarvoor iedere week. Nederland 1, 2 en 3 werken gewoon, maar bij de rest krijg ik een melding dat hij de zender niet kan decoderen, controleer smartcard etc. Via settings naar CAM module gaan resulteert in een zwart scherm.
Herstarten van de tv is de enige methode om de zenders weer te laten werken. Ik heb alle settings al uitgezet, zoals gids bijwerken, interactieve tv etc, niets helpt.
Een andere CAM module heeft hetzelfde.
Is dit bekend bij Sony?
De CI+ module verliest niet het contact met de XH9299. De XH9299 heeft de tijd nodig om de gegevens opnieuw in te lezen om de kanalen vrij te geven die bij het abonnement horen.
Een work-around is om een FTA kanaal (bijv. NPO1) te kiezen voordat het toestel wordt uitgezet of voordat je naar een andere mode schakelt. Dan is er direct beeld als de app's worden afgesloten en er teruggekeerd wordt naar de DVBc mode.
73's
Bedankt voor je antwoord. Je bedoelt dat uiteindelijk het signaal weer terugkomt? Ik heb al wel eens een tijdje gewacht namelijk (seconde of 20 schat ik).
Ik zal eens een tijdje testen door naar NPO 1 te gaan voor het afsluiten.