Deel jouw ervaring!
Hi allen,
Deze bovenstaande link laat zien dat er een vervelend flitsje op treedt bij mij nieuwe Sony TV in combinatie met de Ziggo Media Box (Next).
In de Ziggo community:
Al veel besproken en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Sony een goede update moet bieden om dit het hoofd te bieden. Waarom: Veel geprobeerd maar uiteindelijk gevonden dat tijdens de TV uitzendingen het flitsje zichtbaar is bij de instelling "Standaard" en "Levendig". Ik heb hem nu op "Grafisch" staan en eindelijk geen irritant flitsje in beeld. LET OP! Via Android TV, Disney, Netflix en PS3 blu-ray films geen enkel probleem. Integendeel de schoonheid spat van het scherm
Daarom dachten wij allen op de Ziggo community dat het de Media Box van Ziggo moest zijn, maar dan zou hij het ook moeten doen wanneer ik de instelling "Grafisch" op de TV zou kiezen. Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en of er überhaupt al een topic bestaat met dit euvel. Alle tips zijn welkom! TV is up-to-date by the way!
Gegroet,
Wim
Ik zou niet weten wat mij gaat weerhouden van die LG CX. Veel positiviteit gevonden de laatste dagen. Alleen maar positiviteit behalve dat VRR verhaal. Maar na gisteravond heb ik de knoop doorgehakt. RTINGS laat overduidelijk het verschil zien van beide toestellen. De winkel zal mij vandaag ook nog moeten overtuigen.
Wat ben ik verdrietig 😪
over het wel en wee van die Sony TV. Als verwoed fan van Sony nadat ik 13 jaar lang dag en nacht heb genoten van de Bravia X-serie uit 2007 heb je met dit geavanceerd vernuft alleen maar ellende. Het zijn net nieuwe auto’s, hoe meer toolie erop hoe meer ellende je krijgt.
Nu ga je ook meer op de zuiverheid kijken. Kat in de zak wil ik nog niet zeggen. Maar ik kom spoedig met een LG CX review. Of Sony moet mij na dit bericht overtuigen en 200% super service komen bieden met een oplossing, EEN BETER / ANDER TOESTEL! Niet de XH9299.
Na gisteren ben ik het helemaal beu. Sinds de nieuwe Sony update (denk ik?) heeft dit 2e toestel al 30 keer ge-reset. In het midden van een Netflix serie, Pats-Boem helemaal eruit. Zwart beeld en dan automatisch terug op gewone TV. Dit gebeurd allemaal wanneer ik Netflix aan het kijken ben onder de Netflix knop van de afstandsbediening. Die moet je wel hanteren om dan de mogelijkheid te hebben om die Netflix instelling aan te zetten zoals Netflix en de filmmakers het hebben bedoeld. Via Ziggo kanaal 150 naar Netflix dan ga ik huilen van de verschrikkelijke RUIS / rode puntjes in schemerige en donkere gedeeltes. Wat is dat dan weer voor input vraag je, jezelf af 🙄
Ik zie wel meer vreemde kwaliteitsverminderingen en ik denk dat het nooit slechter kan? Zo jammer!
Dat inbranden heb ik ook op diverse sites opgezocht. Dat komt bij ons niet in aanmerking. Onafhankelijke testen bekeken en je moet wel heel gek doen wil dat gebeuren. Daar zijn ook handige tips voor te vinden en met deze CX was dat al min of meer onderdrukt. Super bedankt voor je alternatieve oplossing wat betreft de digitale tuner e.d.
Maar dat wil je toch niet? Ik denk dat het toch de TV is die zijn nukken heeft. Sony erkend dit zelf ook om per direct een toestel om te ruilen. Dat is natuurlijk compliment waardig. Begrijp mij goed, ik baal hier enorm van en wil alleen maar een TOP product. Ik ben dan ook de laatste die gaat zeggen dat het daarna is opgelost. De LG komt als een van de beste toestellen uit de bus. Mooie vergelijkingssites gezien en You tube filmpjes en reviews van eigenaren. Maar ook hier kan in deze tijd met dat geavanceerde spul, complicaties optreden. Daar ben ik mij terdege bewust van.
Mijn vrouw zegt heel simpel, zoals vrouwen zijn 😉 Jezus! Ik snap dat niet hoor, waarom zoveel rommel erop en niet gewoon een aan en uit knop zoals vroeger. En dan maar kijken wie het mooiste beeld kan genereren. 😂
Bedankt en een fijn weekend!
Beste ?
Ik ga je absoluut niet proberen te weerhouden hoor. Je moet doen wat jou het beste lijkt. Ik wilde je hier alleen op wijzen. Wat de problemen met de Sony's betreft. Dat spontaan resetten, problemen met HDMI ingangen (CEC) betreft, ik kan dat volmondig beamen. Ik ben al zeker 25 jaar sympathisant van sony TV's. Maar sinds die overschakeling naar Android tv begint dat vertrouwen ernstig te verminderen. Ook ik heb regelmatig last van die vastlopers echter als ik geen gebruik maakt van de geinstalleerde Apps zoals Netflix, NPO, Youtube, ed, gaat het een stuk beter. Hiervoor gebruik ik al een poosje een Externe NVIDIA SHIELD TV. Ook die heeft onder Android nog wel eens een vastloper maar gelukkig heel zelden. Ik vraag mij echter af of Android op andere merken TV's minder problemen opleveren. Ik heb afgelopen 2 jaar een Smartphone gehad van Sony. De XZ1 compact. Was onder Android 8 een fijne telefoon. Na de upgrade naar Android 9 een bonk ellende. Nu een Samsung S10e. Maar hopen dat hier een upgrade weer niet opnieuw roet in het eten gooit.
In ieder geval veel wijsheid toegewenst in je keuze naar een fijn kijkplezier.
Groeten, Arie.
Ik verneem nu ook flitsen tijdens het gamen op mijn PS4. Ik dacht eerst dat dit in het spel zal (Farmsimulator 19) daar schokte het beeld wel vaker, maar dit waren toch echt flitsen.Tv staat dan op spel. Als ik de tv op gebruiker zet is het over zo lijkt het maar dan reageer het beeld traag op mij controler en is het spel beroerd te besturen. Het fenomeen lijkt zich toch echt in de tv voor te doen.
Gr Jan
Dat lijkt mij toch een belangrijke constatering.
Ik mag hopen dat Sony hier wat mee doet. Gezien hun reputatie hierin heb ik zo mijn twijfels.
Gr, Arie
Afgelopen vrijdag via Mediamarkt een reparatieverzoek laten aanmaken want, zo zeiden ze: ‘ze zaten dichter op het vuur en Sony neemt je daarmee serieuzer, het zijn in Sony gespecialiseerde monteurs’. Dus wederom mijn best gedaan om alles uit te leggen en bij het verzoek de 2 forums Ziggo en Sony vermeld. Vandaag neemt het reparatiebedrijf contact met mij op om het toestel te ruilen, nu ga ik dat zeker wel doen maar wat is dan precies de oplossing van dit geheel? Want we weten al zeker dat dat nieuwe toestel dezelfde problemen gaat hebben. Ik voel mij niet serieus genomen!!!! HELP HELP HELP!
Ik heb zojuist een gloednieuwe 65XH9299 genomen, nadat ik een philips pus8505 retour had gestuurd, maar heb nu ook het flits probleem. Als ik dit had gelezen had ik natuurlijk deze niet genomen, want ik zit er niet op te wachten ook deze weer retour te sturen, de winkel al helemaal niet 😞
Is er inmiddels meer bekend en is dit met een software update op te lossen of is het toch een mogelijk hardware probleem in deze serie? Ik heb het probleem zowel via de ci+ module als de next box. Het ligt dus niet aan de next.
Beste @EPeeze,
Uit fatsoen wil ik toch keurig reageren op je bericht terwijl ik nu de gelukkigste man op aarde ben als het gaat om de TV problematiek.
Ik geloof stellig dat de Sony met een oplossing gaat komen omdat het nu structureel een probleem blijkt te zijn op die toestellen. Ik was een Sony man en moet wel bekennen dat ik dit keer te snel overstag was gegaan. Normaal ga ik niet over een nacht ijs en spit ik eerst alles uit voordat ik ga investeren in een nieuw toestel.
Je zou hopen dat Sony hierop gaat reageren in dit forum. Dat zou ze sieren!
Bij mij hangt nu de Oled LG CX65 inch aan de muur dankzij de goede service van Platte TV in Eindhoven. Geen seconde spijt. Dat scherm is op alle vlakken een meester en geniet elke dag van het beeld zonder flitsjes. Dus wanneer Sony niet komt reageren met een oplossing gewoon weer retour sturen en babbelen met je winkel...
Trouwens, afgelopen week Avatar op Blu-ray gekeken via de PS3, heb alleen maar met verbazing zitten staren naar iets wat eigenlijk onmogelijk is. Moet de PS5 nog komen... 😋
Kortom een gelukkig mens!
Zorg zelf dat je dat ook gaat worden want voor Jan met de Pet is het allemaal heel veel geld.
Dat moeten die grote fabrikanten zich eens gaan beseffen.
Daar wil ik 't bij laten.
Succes!
Goed te horen dat we er weer een tevreden kijker bij hebben. Ook al is het geen Sony.
Ook ik ben van mening dat Sony de laatste jaren behoorlijke steken heeft laten vallen.
Ikzelf zit al 4 jaar met een Sony Bravia die regelmatig voor zichzelf begint opnieuw op te starten of of in de fout gaat. Dit is bij mij terug te leiden op het gebruik van de geinstalleerde Android Apps. Ik gebruik dan ook bij voorkeur mijn NVIDIA SHIELD TV om Netflix, Youtube of NPO start te kijken.
Bij het gebruik van Apps op mijn TV zorgt vooral NPO Start regelmatig dat het rode lampje van mijn TV gaat branden en ik de TV opnieuw moet opstarten. Ook het ongewenste gedrag van de HDMI poort (ARC) heeft voor mij voor ergenis gezorgd
Na 30 Jaar Sony gebruiker zal ik bij een volgende aanschaf mijn blik verder moeten verruimen en niet maar standaard voor Sony gaan.
Helaas maar het is niet anders. Het is ook voor mij geen pakje koekjes.
Groet, Arie
Beste @EPeeze ,
Wat vervelend om te horen dat je dit probleem ook hebt. Meld dit probleem bij Sony onder het genoemde casusnummer op dit forum. Wij hebben ondertussen niks gehoord van Sony en Ziggo, ook niet na mijn aandringen. Ook ik heb een LG CX 55 besteld. Lees dit forum en het Ziggo Forum, dan zul je zien dat wij al weken/maanden bezig waren voordat we overschakelde naar een andere TV. Ook een leuke site is rtings.com, daar hebben ze onafhankelijk TV's beoordeeld, wellicht is die LG ook iets voor jou, want dat is de best geteste tv van 2020. Mocht je dat niet willen dan kun je je Sony in beeldmodus 'Gebruiker' zetten, dan zijn de flitsjes weg, maar ook alle beeldverbeteraars die jou TV bezit! Dus eigenlijk bewerkt je TV het signaal dan niet, de een vindt dat beter, de ander niet. Ik heb dan het idee dat mijn TV allemaal functies heeft die ik moet uitschakelen om het goed te kunnen gebruiken, zodra ik wat kan zeggen over de LG (krijg die deze week), laat ik wat weten.
Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels ook weer wat verder, ook actief nu in het ziggo forum. Ik mag van de leverancier (plattetv) de tv 30 dagen extra testen om te kijken of er nog een oplossing komt.
Op de stand "gebruiker" zijn ze inderdaad weg. Ruisfilters en realiteits creation geeft al een grote vermindering van het aantal, gecombineerd met motion flow op "uit" is het helemaal weg, zo lijkt het tot nu. De filters mis ik niet, motion flow wel.
Sony heb ik benaderd en ze geven aan dat ze er aan werken, maar kan nog geen verdere info geven op dit moment.