annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65XE9305 start niet meer op

profile.country.NL.title
DrunkenMerc90
Ontdekker

KD-65XE9305 start niet meer op

Al maanden geen werkende TV in huis, omdat ik heen en weer aan het gaan ben met de (vreselijk slechte) support Sony en ik het absurd vind dat ik meer dan 500,- euro voor een reparatie moet betalen of even 800,- euro moet bijleggen voor een vervangend toestel. Het toestel heeft geen fabrieksgarantie meer, winkel waar ik de TV destijds gekocht hebt helpt niet en Sony of Sony service center geeft geen enkel gehoor aan de wettelijke garantie die de consument zou moeten beschermen.

 

Ik ben er vrij zeker van dat het om het klassieke "tv gaat niet meer aan, want iets met moederbord/voeding kapot" verhaal gaat. Nu kwam ik hier toevallig dit topic tegen: link: KD-65XE9305 start niet meer op waar wordt gesproken over het volgende: link: Kennisgeving voor gratis reparatie: KD-55XD9305 en KD-65XD9305 tv's

 

Grote kans, ik ben er zelfs zeker van, dat in mijn geval er EXACT hetzelfde aan de hand is, omdat na een lange periode dat de TV van het stroom af was, de TV ineens magisch voor een dag weer werkte. Vervolgens moest de stroom van de TV weer af (klussen) en de TV gaat zoals voorheen niet meer aan.

 

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn met een soortgelijk verhaal als ik en vermoedelijk veel geld hebben moeten betalen voor een reparatie of vervangend toestel, wat gewoon ronduit schandalig is. Sony heeft voor de 'C' modellen in Canada een tijd terug hetzelfde gedaan: link: Limited Warranty Extension for Certain 2015 C Series Android TVs

 

Meer mensen met dit probleem en wat denken jullie dat de beste manier is om Sony te overtuigen om OF mijn TV kosteloos te repareren of te vervangen voor een gelijkwaardig model?

 

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Geachte BRAVIA-klant,

Er kan een probleem optreden met het opstarten van sommige KD-55XD9305 en KD-65XD9305 tv's vanwege een probleem met de voeding van de printplaat.

Om dit probleem op te lossen, zullen wij, in navolging van de voorwaarden van de beperkte garantie bij deze modellen, uw getroffen tv tot 31 januari 2022 gratis repareren.

We bedanken u voor uw begrip en bieden onze excuses aan voor eventuele ongemakken.

Betrokken modellen

  • KD-55XD9305
  • KD-65XD9305

Oplossing

Als u een getroffen model hebt dat niet meer kan worden ingeschakeld, kunt u contact opnemen met ons productondersteuningsteam. Als ons team bevestigt dat het probleem wordt veroorzaakt door de een storing in de voeding van de printplaat, wordt de tv, in navolging van bovenstaande richtlijnen, gratis gerepareerd.

 

Link 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrunkenMerc90
Ontdekker

Dat weet ik, dat is letterlijk de content van die pagina die ik zelf in mijn eerst comment plaatste.

 

Probleem is dat ik een 65XE9305 heb en niet een 65XD9305 (dus een E model van een jaar later, niet een D model). Vandaar dat ik mij afvraag of er wellicht meerdere mensen zijn die een vergelijkbaar probleem hebben gehad en waar Sony het wel fatsoenlijk heeft opgelost. Mij een TV aanbieden die nu voor 1100,- euro te koop is voor een prijs van 800,- euro is een 'coulance' van 300,- euro. Mag hopen dat een TV van meer dan 2000,- euro in 3,5 jaar tijd niet zodanig is afgeschreven dat het nog 300,- euro waard zou zijn. Stelletje boeven zijn het.

 

Dus nogmaals: Wat is de beste manier om mijn gelijk te krijgen om een kosteloze reparatie te krijgen en zijn er wellicht manieren (via social media of iets dergelijks) om sneller antwoord van ze te krijgen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Oeps!!!

Sorry voor het foutje.

 


@DrunkenMerc90  schreef:

 de TV ineens magisch voor een dag weer werkte. Vervolgens moest de stroom van de TV weer af (klussen) en de TV gaat zoals voorheen niet meer aan.


Dit is wel heel vreemd.

Heb je geprobeerd om de alle bekabeling los te koppelen om daarna de XE9305 stroomloos te maken om na enkele minuten de XE9305 weer te laten opstarten zonder bekabeling?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrunkenMerc90
Ontdekker

Zelfs die methode heb ik geprobeerd, maar tevergeefs. Meestal reageert de TV op niets, tenzij deze heel lang van het stroom is geweest en dan doet de TV het wellicht 1 keer. Vrij duidelijk dat er iets met de voeding of caps op het moederbord goed mis is.

 

Wat mij furieus maakt is dat Sony donders goed weet dat deze problemen vaak voorkomen bij hun TV's, maar gewoon de consument doodleuk grof geld laten betalen om een moederbord te laten vervangen of de TV te vervangen. Extra pijnlijk is dat mijn andere Sony TV (55X8509C) exact hetzelfde probleem heeft als mijn 65XE9305 en alsnog heb ik maar dikke pech en moet ik honderden euro's uitgeven om weer werkende TV's te hebben.

 

Ben ik nou de enige die dit compleet schandalig vind? Samen hebben die TV's mij in 4 jaar tijd meer dan 3000,- euro gekost en nu zit ik met twee kapotte TV's.

 

Ik heb gisteravond Sony een mail gestuurd en ze gewezen op hun eigen artikel waar ze de 65XD9305 modellen kosteloos repareren en ben benieuwd hoe ze hier op reageren. Als ik geen kosteloze vergoeding kan claimen ga ik juridische bijstand inschakelen en contact op nemen met Radar. Echt belachelijk. Je zou denken dat een in origine Japans bedrijf respect en begrip voor hun klanten zou hebben.