annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65SD8505 met flinke pixel sterfte en mijn wanhoop.

OPGELOST
profile.country.NL.title
issue88
Ontdekker

KD-65SD8505 met flinke pixel sterfte en mijn wanhoop.

Als liefhebber van Sony schermen ben ik altijd zeer tevreden geweest. (Die curve van Sony is zo mooi en subtiel)

Helaas is mijn huidige scherm KD-65SD8505 na 2 jaar (garantie) en 4 maanden begonnen met een massale pixel sterfte. (scroll naar onder voor de foto's)

 

 

31-07 Update.

De technische dienst van Sony heeft contact met mij opgenomen en bevestigd dat het een defect van het scherm zelf is, geen externe schade en een kostenloze vervanging aangeboden.

Super blij hiermee:yahoo::victory:

 

Het probleem begon 2 weken terug als een zwarte dode pixel plek in het scherm van ongeveer 20 bij 10 pixels in een ovaale vorm (er is geen extern contact geweest met het scherm).

Media markt verwees me terug naar Sony, na telefonisch contact verwezen die mij door naar het reparatie centrum waar ze alle reperaties aan hebben uitbesteed.

Ik daar netjes het intake formulier invullen waarbij je geen foto's of niks van het probleem kan toevoegen.

Dag later gebeld door een technicus, die mij even haarfijn uitlegde dat pixel schade altijd komt door externe invloeden en dat ik of iemand anders in huis gewoon tegen de tv aan  heeft gestoten en dat het daarom stuk is.

Ik merkte al snel dat hierover in discussie gaan tot niks zou leiden en besloot het een soort van te laten voor wat het is (plekje zat toch helemaal rechts boven in). Ze zouden als nog met een voorstel komen.

 

Zet ik zaterdag ochtend de televisie aan, is de plek gegroeid met een puntvormige hoek. Dit bracht mij aardig aan het schrikken en toen begon de vrees over wat er aan de hand was.

De volgende dag besefte ik dat de pixel sterfte een continue factor begon te krijgen, ik heb steeds ieder uur een foto gemaakt, en op iedere foto zag je dat er een aantal meer pixels dood waren dan op de vorige foto.

Zelfs als ik tussen de foto's door de tv uitzette bleek het gewoon door te gaan.

 

In grote elende het reparatie centrum gemaild, deze hebben hier niet meer op gereageerd.

Daarna kwamen ze met hun voorstel om de tv in te ruilen voor een andere 65'' waarvoor ik dan ongeveer de nieuwprijs zou moeten bij betalen (was natuurlijk mijn schuld dat het stuk was).

Op deze mail heb ik uitgebreid geantwoord over de huidige situatie, foto's mee gestuurd en een oproep voor contact met hun technicus voor assistentie, natuurlijk geen reactie hierop.

 

Nu weet ik al waarop dit gaat uit draaien, ik zit straks met een 2jaar en 4 maanden oude 65'' tv die niks meer waard is omdat het halfe scherm is uitgevallen en geen enkele vorm van hulp of compensatie.

 

Dus ik weer met Sony bellen, heel begripvolle klanten service en ik mocht alles toesturen en dan zouden zij de situatie met een expert beoordelen.

Toen Sony mij terug belde kon ik mijn geluk niet op, de conclusie van de man aan de lijn:

Geen enkel teken van schade te zien op het scherm, waarschijnlijk dus niet veroorzaakt door externe schade.

Onbekend probleem, hebben ze nog nooit gezien.

Natuurlijk werdt er nog wel nadrukkelijk verteld dat de tv buiten de garantie was.

Ik dacht een positief gesprek, vervolg stappen?

Neem maar contact op met het reparatie centrum meneer, oke doei.

Dus daar ging ik weer bellen naar het reparatie centrum,.. waar ik nog enig sinds opgelucht de conclusie van Sony vertelde.

De ractie terug was minder enthousiast en ging als volgt: jah meneer, dat kan U wel zeggen. Maar dat geloven wij niet zomaar. Zorg maar eens dat u dit zwart op wit van Sony op papier hebt en bel dan maar een keertje terug.

Een geval van het Sony kastje naar de reparatie muur en weer terug.

 

Sony gebeld, een natuurlijk wat afgezwakte boodschap op de mail gekregen, en gelukkig was het reparatie centrum al weer gesloten om 15:00 op vrijdag.

Dus hier zit ik weer een weekend te wachten met een steeds verder stervend scherm in de hoop dat ik ooit nog geholpen kan worden,.... moedeloos wordt je er van.

 

Mocht iemand advies hebben voor mij in deze situatie hoor ik het graag.

 Oorspronkelijke plekOorspronkelijke plekPuntige uitbreidingPuntige uitbreidingWeekendWeekendWeekWeekHuidig weekendHuidig weekend

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
issue88
Ontdekker

31-7 update

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben net gebeld door de hoofd technische dienst benelux, en die heeft kennelijk gister avond mijn dossier gekregen.

Hij kon gelukkig ook bevestigen dat het geen externe schade was maar een raar defect van het lcd paneel.

Dus hij heeft aangeboden om de kosten van het vervangen te doen vervallen.

 

Gezien jullie zeer positief zijn over dit model heb ik dit natuurlijk gelijk geaccepteerd.

Ik ben echt super blij dat Sony mij uiteindelijk zo tegemoed is gekomen, en ga weer velen jaren trouwe klant blijven.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
issue88
Ontdekker

Update 09-08

Hierbij mijn afsluitende update betreft mijn ervaring.

Sinds mijn laatste post was het aftakelen van mijn scherm natuurlijk gewoon verder gegaan en was ondertussen aanzienelijk groot geworden.

laatste.jpg

 

Gelukkig heeft gister het reparatie centrum in naam van Sony mijn televisie opgehaald en omgeruild voor een KD-65XE9005.

De technische monteur had ook een perfecte omschrijving van het defect.

Delaminiring van de polariserende laag in het scherm, ook hij had zoiets nog nooit gezien.

 

Nogmaals wil ik mijn dank uitspreken aan de moderator van het forum, die direct in mijn case is gedoken.

En ook bedankt aan de mensen die mij hebben geinformeerd over de KD-65XE9005.

 

Nu maar weer lekker genieten van de Sony TV!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Goedemorgen Issue88, 

Zou je mij in een privebericht jouw gegevens en casenummer kunnen geven svp? Dan zal ik dit delen met onze technische specialisten.

 

Alvast bedankt. Groeten,
Thijs

 

 

profile.country.NL.title
issue88
Ontdekker

Update 30-07

Na vandaag weer veel vuldig te hebben gebeld met zowel Sony als het reparatie centrum heb ik een coulance aanbod gekregen voor mijn TV.

Inruilen voor een KD-65XE9005 en 577.17 euro bij betalen.

Nu zeg ik niet dat dit een slechte aanbieding is want ik besef me dat mijn tv buiten de garantie valt.

 

Maar ik zou hem liever willen inruilen voor een tv van hetzelfde kwaliteits niveau of beter, en meer bijbetalen.

Dan heb ik in ieder geval het idee dat ik er nog iets positiefs aan over hou. IPV een stap terug in kwaliteit.

 

Na veel bellen welke partij hier antwoord op kon geven, reparatie centrum of Sony, bleek het Sony te zijn.

Nu belt Sony mij woensdag terug over wat en of er mogelijkheden zijn kwa keuze voor inruil.

Dan is het orginele aanbod helaas niet meer geldig wat die reservering staat maar 48 uur.:cold_sweat:

 

Heb iemand ervaring met de KD-65XE9005? Zou dit kwalitatief een vergelijkbaar toestel zijn met mijn KD-65SD8505?

Helaas zijn de curved schermen ook allemaal verdwenen bij sony.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hele mooie deal, menigeen is hier jalours op.

Je gaat er op vooruit.

Doen!!!


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
issue88
Ontdekker

Hey,

 

Dank voor comment, na de aanschaf van mijn huidige tv heb ik de ontwikkelingen een beetje links laten liggen.

Daarom ben ik erg onzeker wat een ''vooruitgang'' is en wat een minder model is dan mijn huidige:scream:.

De nieuw waarde van dit toestel t.z.t. lag een stuk lager dan mijn 2016 model, en verder kon ik niet zoveel referentie vinden gezien hij niet meer actueel is.

Het feit dat je alleen een pdf voor inruil krijgt toegestuurd zonder enige vorm van toelichting/text wat en waarom helpt ook niet mee.:sweat_smile:

 

Ik heb aan sony gevraagd of en welke toestellen er eventueel beschikbaar zijn voor deze regeling, als het goed is laten ze me dat woensdag weten.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @issue88

 

De XE90 die je voorgesteld krijgt is een behoorlijke verbetering. Je kunt het min of meer zien aan het cijfer in de serie. 
De Bravia lijnen hebben nummers in hun naam die aangeeft hoe "premium" het model is. En gezien wat je moet bijbetalen heb je echt een fijne coulance gekregen, want normaliter is een XE90 al 1000 euro meer op dezelfde inchmaat dan een XE80 serie. 

profile.country.NL.title
issue88
Ontdekker

31-7 update

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben net gebeld door de hoofd technische dienst benelux, en die heeft kennelijk gister avond mijn dossier gekregen.

Hij kon gelukkig ook bevestigen dat het geen externe schade was maar een raar defect van het lcd paneel.

Dus hij heeft aangeboden om de kosten van het vervangen te doen vervallen.

 

Gezien jullie zeer positief zijn over dit model heb ik dit natuurlijk gelijk geaccepteerd.

Ik ben echt super blij dat Sony mij uiteindelijk zo tegemoed is gekomen, en ga weer velen jaren trouwe klant blijven.

profile.country.NL.title
issue88
Ontdekker

Update 09-08

Hierbij mijn afsluitende update betreft mijn ervaring.

Sinds mijn laatste post was het aftakelen van mijn scherm natuurlijk gewoon verder gegaan en was ondertussen aanzienelijk groot geworden.

laatste.jpg

 

Gelukkig heeft gister het reparatie centrum in naam van Sony mijn televisie opgehaald en omgeruild voor een KD-65XE9005.

De technische monteur had ook een perfecte omschrijving van het defect.

Delaminiring van de polariserende laag in het scherm, ook hij had zoiets nog nooit gezien.

 

Nogmaals wil ik mijn dank uitspreken aan de moderator van het forum, die direct in mijn case is gedoken.

En ook bedankt aan de mensen die mij hebben geinformeerd over de KD-65XE9005.

 

Nu maar weer lekker genieten van de Sony TV!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je terugkoppeling

 

Veel kijk plezier,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!