annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55XD9305 problemen en opmerkingen

dcouser
Ontdekker

KD-55XD9305 problemen en opmerkingen

Leuk zo'n nieuwe Sony TV, problemen alom! Behalve ellendige clouding (support case geopend) heb ik ook opgemerkt dat de android alles behalve vlot/stabiel draait.

 

Het is nooit men bedoeling geweest om de android van de TV te gebruiken, ik heb de nvidia shield (welke ook android draait, pak sneller is en al op 6 zit) als main input bron. Input is enabled als enhanced (4k/hdr).

 

Problemen: 

 

- switchen naar deze bron veroorzaakt af en toe sony tv reboot

- action menu oproepen wanneer deze bron geslecteerd is duurt soms lang, reageert soms niet of nog beter reboot sony tv. Zelfde wanneer netflix rechstreeks op de sony android gebruikt wordt.

- android sony tv is soms traag (ik heb de recommendations al uitgeschakeld, werkt iets sneller)

- wat met support EAC3?? Netflix via nvidia shield op TV = geen surround. De tv zet niet om/stuurt niet door via de SPDIF output. Als ik netflix rechtstreeks op de sony android gebruik wordt deze wel omgezet en uitgestuurd via SPDIF output.

- HDR beeldmode en auto local dimming? Witte ondertittels onderaan in een iets wat donkere scene lichten het volledige onderste deel op van de TV. Contrast met kleuren is groot in vergelijking met het volledige beeld. Deze setting kan zelf niet aangepast worden in deze modus. (Daredevil netflix mooi voorbeeld)

 

Opmerkingen:

 

- wat met de android 4k hdr contnet apps?  Waarom is de Sony ULTRA app of de amazon prime app niet standaard beschikbaar? In de US kan het blijkbaar wel met Sony android TV's. (note: amazon prime sideloaden werkt wel)

- welke streaming app kan gebruikt worden op de Sony TV om ultraviolet codes te gebruiken voor aangekochte blurays?

 

Dave

 

EDIT: voor de volledigheid firmware versie PKG3.533.0108EUB (last update availabe)

 

 

 

 

 

 

 

;

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ervaar soms als het toestel ergens meebezig is dat soms het action menu even traag reageert. Zoveel wordt het action menu hier niet gebruikt om me hier aan te irriteren.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Goed, ik probeer het even :slight_smile:

 

Vraag en antwoord: 

 

- switchen naar deze bron veroorzaakt af en toe sony tv reboot. Probeer de TV eens een soft-reset te geven. Power knop ingedrukt houden zodat het toestel opnieuw opstart. 

- action menu oproepen wanneer deze bron geslecteerd is duurt soms lang, reageert soms niet of nog beter reboot sony tv. Zelfde wanneer netflix rechstreeks op de sony android gebruikt wordt.
Ik weet niet exact wat dit veroorzaakt. De bovengenoemde reset kan helpen. Maar kijk anders ook even welke services constant draaien op het toestel. Je kunt er baat bij hebben om met behulp van een app een aantal

- android sony tv is soms traag (ik heb de recommendations al uitgeschakeld, werkt iets sneller)
Het is niet zo snel als de Shield nee. Kan ik alleen maar aanbevelen om bepaalde services uit te schakelen via een applicatie, die je toch niet gebruikt (zoals printen). 

- wat met support EAC3?? Netflix via nvidia shield op TV = geen surround. De tv zet niet om/stuurt niet door via de SPDIF output. Als ik netflix rechtstreeks op de sony android gebruik wordt deze wel omgezet en uitgestuurd via SPDIF output.
Dit kan een beperking van de Shield zijn. Voor EAC3 moet je volgens mij rechten afkopen. Ik gebruik op mijn Shield Netflix niet, maar gebruik daar liever de TV voor. 

- HDR beeldmode en auto local dimming? Witte ondertittels onderaan in een iets wat donkere scene lichten het volledige onderste deel op van de TV. Contrast met kleuren is groot in vergelijking met het volledige beeld. Deze setting kan zelf niet aangepast worden in deze modus. (Daredevil netflix mooi voorbeeld).
Probeer via de Netflix website de ondertitels eens aan te passen naar een andere kleur en grootte. 
Je kunt alleen via de browser dit aanpassen, maar komt wel terug op je andere aangesloten apparaten. 

 

Opmerkingen:

 

- wat met de android 4k hdr contnet apps?  Waarom is de Sony ULTRA app of de amazon prime app niet standaard beschikbaar? In de US kan het blijkbaar wel met Sony android TV's. (note: amazon prime sideloaden werkt wel)
Hier gewoon sideloaden wat je wilt. Heeft met rechten te maken. Ultra is iets wat alleen in Amerika beschikbaar is bijvoorbeeld. En Prime komt naar mijn weten wel, maar als je het nu wilt is sideloaden prima toch? 

- welke streaming app kan gebruikt worden op de Sony TV om ultraviolet codes te gebruiken voor aangekochte blurays?
Geen idee. Ik heb geen ervaring met Ultraviolet codes. Misschien Googlen of er een app voor geschreven is die dit kan streamen? 

dcouser
Ontdekker

Soft reset tot men spijt al aantal keer moeten doen.

 

In principe wil ik de android in de tv niet gebruiken,. Eenvoudige acties zoals het action menu moeten stabiel werken, dit is core functionaliteit.

 

Eac3 wordt door NVIDIA via HDMI doorgegeven. Alleen een raadsel waarom de Sony tv dit niet omzet op de spdif. De Netflix applicatie rechtstreeks op de tv wordt eac3 wel omgezet op de spdif output.

 

Content en sideloaden. Ik weet hoe dit werk maar zeg eerlijk voor een tv van 2000 euro en de modale gebruiker Sony did a very bad job.

 

Ik heb de tv gekocht voor de specifocaties en de design. Voor 300 euro meer met de cashback had ik de lg oled 55 inch. Ondertussen precies meer en meer spijt van.

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kun je omschrijven wat je setup is? 

 

Kan aan de versterker/soundbar liggen. Maar ook de HDMI kabel. 

dcouser
Ontdekker

  1. Nvidia shield -> HDMI -> TV -> spdif -> Avr

 

- Avr is niet DD+ (eac3) maar gewoon Dolby digital

- Netflix rechstreeks op TV, TV stuurt DD over spdif

- Netflix Nvidia via HDMI tv, tv stuurt geen dd over spdif

- film met dd via Kodi en NVIDIA shield HDMI tv spdif werkt perfect

 

Verschil in Netflix app? NVIDIA ding? Sony issue? Heb echter nog geen avr met HDMI ;(

 

Dolby Digital Plus bitstreams are not directly backward

compatible with legacy Dolby Digitaldecoders. However, Dolby Digital Plus is a functional superset of Dolby Digital, and decoders include a mandatory component that directly converts (without decoding and re-encoding) the Dolby Digital Plus bitstream to a Dolby Digital bitstream (operating at 640kbit/s) for carriage via legacy S/PDIF connections (including S/PDIF over HDMI) to external decoders (e.g. AVRs, etc.). All Dolby Digital Plus decoders can decode Dolby Digital bitstreams.

 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Waarom gebruik je voor nu niet gewoon de TV Netfix app? 

 

Ik weet ook niet waar het aan ligt. Het zou moeten werken. 
Je kunt een kijkje nemen op het forum van Nvidia. Kan goed zijn dat er meer mensen zijn die dit ervaren.