annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kan Video van DLNA server niet vinden

profile.country.NL.title
SiemBuitelaar
Nieuw

Kan Video van DLNA server niet vinden

Ik heb een nieuwe Sony KD-55AG8 TV gekocht.

Deze is met een kabel verbonden aan mijn router waar ook mijn PC aan gekoppeld is.

Op mijn PC heb ik een mediaserver van Serviio draaien waarin de directory's met de zelf gemaakte filmpjes in zijn geconfigureerd.

Bij de netwerkinstellingen op de TV wordt mijn PC en mediaserver ook netjes gevonden.

Waar zou ik nu de filmpjes op mijn TV moeten kunnen vinden ?

Onder welke knop op de afstandbediening zouden ze moeten zitten ?

Ik kan ze nergens vinden ?

Of moet ik nog meer doen ?

Firmware?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Jeetje, de Media-Server van Serviio, dat is een oud stukje software. Staat de AG8 wel in de configuratie genoemd in de Media-Server?

 

Tegenwoordig gebruiken we naar volle tevredenheid de cast functie vanaf de PC naar de Bravia Android TV, wat vele malen beter werkt als via een media server. Als de map met de filmpjes op de PC op delen staat kunnen de ook gevonden.

 

Via de "Home" knop iets langer ingedrukt houden kom je in het overzicht van de Apps, hier staat ook de "Media Player" die laat zowel de mappen van Muziek, Foto's en Video's zien zonder dat de Media-Server draait als deze op delen staan.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
SiemBuitelaar
Nieuw

Beste Beantwoorder van mijn vraag,

 

super bedankt voor jouw snelle reactie, ik vrees alleen dat ik nog een keer een beroep moet doen op jouw kennis.

De TV staat in het overzicht van "verbonden apparaten" binnen het Serviio Console.

Er is alleen geen gebruiker toegekend.

Kan dat de oorzaak zijn ?

 

En wat bedoel je met "de cast functie vanaf de PC naar de Bravia Android TV" ?

Het zegt me nog niet zo veel.

 

Ik kan wel het overzicht van de apps op de TV vinden, maar dat staat geen "Media Player" bij.

Of hij moet net wat anders heten.

Als ik ga zoeken in de beschikbare apps op "mediaplayer" komen er wel apps bovenwater zoals: Kodi etc

Ik hoop dat je mij nog wat verder kan helpen.

 

Groet Siem

profile.country.NL.title
SiemBuitelaar
Nieuw

Geïnteresseerden,

intussen werkt het allemaal naar tevredenheid.

  • Mediaserver van Serviio op de PC weer verwijderd
  • Op de Sony TV de Apps VLC en Kodi geïnstalleerd
  • Beide apps kunnen de shares op mijn PC benaderen via het Windows SMB protocol
  • De voor geïnstalleerde App Video op de TV speelt geen .m2ts bestanden af en ondersteunt ook het SMB protocol niet

Groet Siem