annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Interactieve TV werkt niet meer op KD-55X8507C

Roel_B
Ontdekker

Interactieve TV werkt niet meer op KD-55X8507C

Sinds de update naar de nieuwse firmware (v3.169) van 06-01-2016 werkt de interactieve TV van Ziggo niet meer. Voorheen werkte het prima. Wie weet er een oplossing? (zie op het forum dat er voor andere toestellen een extra update is uitgebracht).

 

Ik werk overigens met een Quantis CI+ 1.3 module en heb alles (behalve factory reset van TV) al geprobeerd. Signaal is 100% Niveau 80%. CI module ook al eens verwijdert en terug gezet naar factory default.

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Als je de zoek functie had gebruikt was je er al achter gekomen dat er meer problemen zijn met ITV i.c.m. de Quantis CI+ module, volgens zeggen werkt de Smit module wel beter.

Nu weet ik niet als je de CI+ module uit de X8507c haalt en dan op de FTA kanalen kijk ofdat ITV dan ook nog functioneerd, als je misschien dit eens wil uittesten.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Roel_B
Ontdekker

Dank voor je reactie.

 

Ik had idd al andere berichten gevonden (en ook al in de Ziggo community gezocht), maar nog geen irt mijn specifieke type tv. Ook andere oplossingen van CI+ opnieuw instellen, zenders opnieuw opzoeken door frequentie en id terug te zetten, werken allemaal niet.

 

Wanneer ik de CI+ module verwijder, kan ik nog steeds gewoon het internet op via bijv. YouTube. Ik heb deze tv sinds oktober vorig jaar en tot de update naar de laatse firmware van Sony werkte het prima.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De CI+ module heeft niks met YouTube te maken, deze is alleen voor het decoderen van de digitale zenders die bij het abo horen.

Het is wel vreemd dat ITV sinds de laatste update niet meer werkt. Staat ITV nog wel standaard op "aan"? Dacht dat ITV weer op "aan" te zetten is via de blauwe toets op de afstandbediening.

Hoogst waarschijnlijk vervalt de ITV toepassing op het "oude" Ziggo netwerk en wordt in de loop van dit jaar vervangen door HbbTV.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De laatste update heeft alleen iets veranderd aan de hdmi instellingen. Zeer uitzonderlijk issie dat je een piepend geluid kon horen als zowel hdmi als optische kabel gebruikt werden. 

Staat volledig los inderdaad van de CI module. Kan goed zijn dat in dezelfde periode als de update er iets bij Ziggo gewijzigd is. En wat ook klopt, is dat de andere module iets beter performed. 

Roel_B
Ontdekker

Ook de blauwe toets had ik al geprobeerd. Helaas ook zonder resultaat. Natuurlijk heb ik ook bij alle instellingen (tv en smarcard) gecontroleerd of alles wat aan moet staan ook daadwerkelijk aan staat.

 

Als ik de berichten zo lees, dan wordt het vermoeden dat Ziggo al haar klanten richting Horizon pusht wel steeds groter. Ik heb ook zo'n Cisco HDD Recorder van ze staan en moest er ook al achter komen dat 4k icm HDMI signaal irt max 1080i niet ging werken. Vandaar dat ik toen maar een CI+ module heb aangeschaft om eindelijk van een externe unit met extra afstandbediening af te zijn. Temeer omdat Sony de recording functionaliteit voor mijn type in februari dit jaar gaat uitbrengen (althans, zo geeft de site aan).

 

Toch bedankt voor je hulp. Mogelijk dat er meer mensen met dit type tv dezelfde problemen ervaren en sony ook hiervoor een update kan uitbrengen. Heeft per slot van rekening al een poos gewerkt.

Roel_B
Ontdekker

De vorige firmware versie (v2.647) werkte bij mij ook prima. Ik weet niet of ik die 'veilig' (ik heb nog een kopie) terug kan zetten. Maar anders is dat het proberen waard om idd uit te sluiten of de firmware van Sony het probleem is.

 

Weet iemand of dat kan?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Firmware terug zetten gaat helaas niet werken. Misschien kan je wel even een Smit CI+ module lenen, hier zijn er weinig klachten over.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Roel_B
Ontdekker

Jammer. Ook de optie van oude frequentie (396MHz 5555) toepassen en daarna weer terugzetten naar (474MHz 5555) zoals in eerdere posts genoemd heb ik inmiddels geprobeerd, maar ook dat werkt helaas niet.

 

Vreemd genoeg zie ik bij de ? Signaal diagnose in het menu als frequentie 617.992 MHz staan. Heel erg veel verstand heb ik er nou ook weer niet van, maar moet die frequentie niet overeenkomen met de instelling die Ziggo opgeeft? nl. 474.000 MHz

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Even de puntjes op de "i"

De genoemde frequentie van 617.992 Mhz is de frequentie waar de stream van de zender inzit, en heeft niks te maken met de 369 of 474 Mhz, dit zijn de start/inhoud frequentie voor digitale TV. De 4444 of 5555 is de netwerkID of dat je FTA of met een abo om de zender volgorde te kunnen bepalen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!