annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Info Netflix op XD83

OPGELOST
profile.country.NL.title
KelvinatorNL
Lid

Info Netflix op XD83

Goedenavond all,

 

Weet iemand misschien hoe ik de info van de stream (bijv 720/1080/4k stream) van de video die Netflix afspeelt kan checken op een XD83 model?

Bij de 2015 X8505c model druk je op de info+ knop, maar dit werkt dus niet op de XD83... (2016 herfst model)

 

Op een PC kan je in de browser "Control+alt+shift+S" intoetsen om de stream info te checken.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Meer info

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

In de huidige firmware versie werkt de I+ knop niet meer i.c.m. Netflix. De info van de stream wordt in het begin scherm getoond.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
KelvinatorNL
Lid

Er wordt in het begin helaas niet vermeld in welke bitrate de film/serie wordt weergegeven. Hoe weet ik zeker dat ik 4k-hdr weergave heb ipv 1080p? Op een 43 inch tv is dat van een metertje of 2 a 3 niet super duidelijk te zien.

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

hi @KelvinatorNL,

 

De enige abonnementsvorm van Netflix die 4K content levert is het 'Premium' abonnement, heb je die?

Indien ja, kun je gewoon bij het startscherm van je serie/film kiezen welk formaat je wilt kijken.

Dit staat verder los van het toestel dat je gebruikt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Meer info

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
KelvinatorNL
Lid

De enige abonnementsvorm van Netflix die 4K content levert is het 'Premium' abonnement, heb je die?

Indien ja, kun je gewoon bij het startscherm van je serie/film kiezen welk formaat je wilt kijken.

Dit staat verder los van het toestel dat je gebruikt.

 

Ik heb dus de premium abonnementsvorm en m'n tv zou 4k + hdr moeten kunnen afspelen. Ik heb ook gewoon een netwerkabel van mn router naar mn tv lopen.

Het klopt echter niet dat je het formaat kan kiezen.

Ik kan alleen het geluid + ondertiteling kiezen, maar het formaat wordt automatisch gekozen dan wel gefinetuned (begint meestal bij 480p --> 720p --> 1080p --> 4k mits het 4k materiaal is) op basis van je i-net verbinding.

Op m'n pc (heb nog geen kaby lake processor, dus geen 4k mogelijk) wordt max. 1080p weergegeven (windows 10 app, IE11 en Edge) en zie ik dat de bovenstaande 'stappenplan' wordt uitgevoerd.

Ook op deze tv zie ik dat in het begin het beeld nog niet helemaal scherp is en vaak pas na enkele seconden 'scherper' wordt.

Nogmaals, op een 43 inch is 1080 moeilijker van 4k te onderscheiden en juist daarom is zo'n info balk met de kwaliteitweergave handig (zoals het op mn panasonic cx700 was) zodat ik zeker weet dat ik 4k kijk en dus m'n tv optimaal benut. Het gaat me om het idee...

Maar ik lees dus dat netflix de info weergave niet in de meest recente android app meer ondersteunt.. 

profile.country.NL.title
KelvinatorNL
Lid

Sinds de meest recente firmware update voor de XD8305 geeft ie wel info als ik op het info knopje druk! :slight_smile:

Het zou overigens ook aan een softwareupdate van netflix kunnen liggen.