annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDR Sony 55XE8599 via pc via STR-DN1080

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

HDR Sony 55XE8599 via pc via STR-DN1080

Sinds kort de sony 55XE8599 tv gekocht, deze heb ik via een HDMI kable aangesloten op mijn STR-DN1080 sony AV amp en via de amp weer aangesloten op de tv.

Als ik nu via Windows 10 (meest recent build) HDR aanzet zijn alle kleuren "uitgewassen/grijs/zacht" (zie link onderaan) en niet mooi vol zoals het moet zijn bij HDR, ook met het spelen van games aarbij ik HDR zowel in windows als in de game zelf heb aangezet zie ik geen enkel vershil tussen Wel HDR en niet HDR, echter nog het lijkt zelf dat als ik HDR uitzet ik mooier en voller dynamisch contrast heb dan als ik HDR aanzet.....

Nu lees ik hier en daar verschillende opties om te proberen en lees ik veel terug dat HDR met de win 10 Creator build nogal slecht/broken is.

Nu heb zelf de tv niet gebruikt op een pc zonder Creator build om dit uit te zoeken maar ik wil graag weten of er meer mensen met dit probleem (zie link onderaan) en of nog beter of er iemand een oplossing heeft!

 

p.s. ik heb de computer ook al direct op de tv aangesloten zonder de AMP er tussen, wat resulteerde in het zelfde probleem!

 

HDMI cables zijn goed, supporte 4k etc.. etc...

mijn pc kan HDR/4k aan specs hieronder:

Ryzen 1800X

16gb ddr4 (3200mhz)

Nvidia 1070 (meest recente drivers)

 

 

http://www.dell.com/support/article/nl/nl/nlbsdt1/sln308136/colors-are-faded-and-washed-out-when-hig...

 

https://www.google.nl/search?q=hdr+washed+out+windows+10&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwicu5yL...:

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zit dit probleem niet in de HDMI driver van de PC?

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Dat kan zo wel eens zijn, onder device staat de tv Als een generic monitor aangegeven en in nvidia control panel als sony xe8599 tv.

Enig id hoe ik het verder kan contoleren of het door de hdmi controller kom? En of hoe ik dit kan veranderen?