annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Groene lijn bij afspelen video's via plex

profile.country.BE.title
icerus
Ontdekker

Groene lijn bij afspelen video's via plex

Hallo allemaal,

Ik heb een plex server en stream mijn video's naar mijn 55 XF9005 via de plex app.

Nu zie ik dat bij sommige films er een groene lijn aan de onderkant is.

Ik heb al via het plex forum wat info gevonden.  En het zou aan de OS van de sony TV's liggen.

Er zijn meerdere modelen die last hebben van dit probleem.

De nvidiashield had de zelfde software en had die probleem ook, de mensen van nvidia hebben het probleem opgelost met een firmware update te doen.

Ik hoop dat sony dit ook snel doet, het is vervelend om TV te kijken met een groene lijn onder je scherm.

Een qoute uit mijn onderzoek .

 

"The green line issue was reported here, debugged and fixed and the fix will be included in our next release. The issue was specific to 1080p constant and only on some 1080p TVs related to the 1088 scanlines of 1080p and those last 8 lines ended up green."

 

Meer info:

https://forums.plex.tv/t/playback-issue-sony-bravia-930e-flashing-artifacts-at-bottom-of-screen/2308...

https://forums.geforce.com/default/topic/1039678/?offset=8#5856631

https://ap.community.sony.com/s/question/0D50B00004kpgWLSAY/when-will-sony-be-addressing-the-scanlin...

 

Hopelijk weten ze nu genoeg bij sony.

 

 

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Goedemorgen, welkom op de Sony community. Zijn deze groene lijnen alleen zichtbaar bij het afspelen van films via de Plex server? Mocht het geval zijn dan is de app  de mogelijke oorzaak.

Sony gaat niet in op performance van individuele applicaties. Er komt binnenkort inderdaad een software update voor de XF90-serie, zie hier voor meer informatie.

 

Groeten,
Thijs

profile.country.BE.title
icerus
Ontdekker

Hoi Thijs,

 

Ja, als ik via een usb stick de film afspeel met de sony app is er geen probleem. Maar zo wil ik niet werken ik heb een media netwerk thuis... Daarom dat ik dit toestel (TV) heb gekocht.

Zoals ik in mijn vorige post zei, had Nvidiashield (media speler) dezelfde OS die sony gebruikt voor zijn android TV's.

Echter heeft Nvidia de bug herkent, gevonden en opgelost.

Ze hebben een update gedaan van hun OS naar android 7.0.

Hier door is het probleem opgelost.

Zie de links die ik gepost heb, daar staat meer uitleg van mensen op het nvidia forum.

Het probleem zou ergens zitten bij een aantal types van TV's waar 1080p afspeeld maar men wel scanlines van 1088 heeft waardoor de laatste 8 dus groen worden.

Ik koop een smart TV en dan is het niet de bedoeling dat ik nog een aparte mediaspeler er aan ga hangen. (In mijn ogen.)

Ik ben niet de enige op het plex forum zijn er veel mensen die dit probleem hebben met hun sony TV.

Ik hoop dat sony dit probleem snel oplost...

profile.country.BE.title
icerus
Ontdekker

Geen tech guys of dev's of link naar internationaal support team van sony?

profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Goedemiddag Icerus, Sony gaat niet in op performance van individuele applicaties, maar er komt binnenkort inderdaad een software update voor de XF90-serie en hiermee verwachten we dat alle bugs verholpen zijn. 

 

Groeten, 
Thijs

profile.country.BE.title
icerus
Ontdekker

Ok ik hoop dat het na de update gefixt is :).

Het zou android related zijn volgens de plex fora.

En aan gezien dit het OS van de sony TV's is zou ik denken dat sony er dieper op in gaat.

Bedankt voor de snelle reactie!