annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Google TV Android major upgrade

Anonymous
Niet van toepassing

Google TV Android major upgrade

Weet iemand of Sony, en hoe veel, Android major versie upgrades voor bepaalde TVs voorziet en/of garandeert? Mijn Bravia toestel draait sinds aankoop Android 10. Kan ik verwachten dat Sony ooit Android 11 of 12 of 13 zal voorzien? Is er een officiele Sony upgrade policy? Heeft iemand ooit concreet een (of meerdere) Sony Google TV major versie upgrades gehad? Sorry voor de vragen, dit is mijn eerste Google TV. Ik ben wel van plan deze TV jaren te gebruiken en de jaarlijkse Google Android major versie upgrade zou dan telkens, of toch een aantal keren, goed meegenomen zijn.

 

Tags (2)
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De ervaring van de eerste jaren Android op de Sony Bravia TV's is een 1x de major upgrade.

Ook wordt de software steeds zwaarder voor de te lichte hardware in de TV.

 

Sony en de andere fabrikanten die het Android besturings systeem in de TV's gebruiken zijn afhankelijk in eerste instantie wanneer Google de upgrade op het Android TV platform lanceert, om dan daar hun eigen lagen er over heen te leggen, wat ook dan heel veel tijd nodig heeft. De hardware van een TV is eigenlijk al in 2019 gestart met de ontwikkeling waarnaar de lagen software er overheen wordt gelegd en uiteindelijk dan pas in 20121 bij ons aan de muur hangt of op het mediameubel staat.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Anonymous
Niet van toepassing

@pa3eia Dank voor reactie. Een (1) major upgrade is wat weinig, vind ik.

Het doen werken op 'Android X+1' van een Sony app 'SA' die op 'Android X' werkt vergt normaliter zo goed als geen werk (ten hoogste testen). Sony kan wel beslissen mogelijk nieuwe features van 'Android X+1' in app 'SA' te benutten (en dit komt dan meteen vele en verschillende toestellen ten goede). Maar stel, een Bravia van 5 jaar oud draait 'Android X-5', waar  'Android X' huidige major versie is. Sommige 3rd party apps zullen dergelijke 'oude' major Android versie niet meer willen ondersteunen. Daarom zou ik liever, pakweg, drie major upgrades zien. Dat geeft 2 jaar meer respijt. Zoals onder andere in de 'Android One' device policy. Ik volg Android al ongeveer tien jaar, en, inderdaad, de hardware kan (ik moet eerder zeggen kon) de vergroting van de systeem (maar, vooral, van de applicatie) software niet lang blijven volgen. Maar mijn Bravia heeft inmiddels voldoende RAM (3GB) en voldoende SD (ik heb een aantal 3rd party apps en data is 'maar' 70% vol) om, IMO, nog 3 major upgrades aan te kunnen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Anonymous  schreef:

Een major upgrade is wat weinig, vind ik.


Dat kan jij vinden.

 


@Anonymous  schreef:

Een major upgrade is wat weinig, vind ik.

Het doen werken op 'Android X+1' van een Sony app 'SA' die op 'Android X' werkt vergt normaliter zo goed als geen werk (ten hoogste testen). Sony kan wel beslissen mogelijk nieuwe features van 'Android X+1' in app 'SA' te benutten (en dit komt dan meteen vele en verschillende toestellen ten goede).


Blijkbaar heb je geen idee van de structuur van de Google Android versie's, die elke upgrade een andere structuur hebben. Het is niet alleen testen, ook de vele lagen weer aanpassen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

En update heeft niet alleen met de RAM en SD te maken, maar ook met de rest van de hardware zoals o.a. de processor.

Maar je kan met je ideeën denk ik het beste contact opnemen met de Sony support, misschien kunnen ze er wat mee.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@HereIsTom  schreef:

Maar je kan met je ideeën denk ik het beste contact opnemen met de Sony support, misschien kunnen ze er wat mee.


Aan Sony support heb je weinig aan heb ik zo het idee, die lezen hardop alleen vanuit slides naar je.

 

Mogelijk heb je hier meer aan.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!