annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Google home

OPGELOST
profile.country.NL.title
Janbk1976
Nieuw

Google home

Mijn tv kan niet communiceren met mijn google home. Althans, dat zegt de app van home. Hoe kan ik dit verhelpen?

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
jurgenjacobs76
Ontdekker

Ik heb hetzelfde probleem. Casten vanaf mobiel naar TV lijkt allemaal te werken. Youtube of Spotify laten afspelen door Google home op de TV werkt ook maar bij TV aan/uit laten zetten of Netflix besturen geeft de GH "ik kan nog geen netflix op Android TV afspelen". Het lijkt erop dat externe Chromecast wel ondersteund wordt maar interne chromecast als bij de Android TV niet. Ik heb een KD55A1.

 

Heeft iemand dit al werkend zonder externe Chromecast?

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

De combinatie Sony Bravia en Netflix blijft een regelmatig gemeld probleem op dit forum. Zowel rechtstreeks via de Netflix app op de TV als via casten met de ingebouwde Chromecast geeft bij mij problemen. Youtube werkt wel goed. Ik gebruik de Smartfunctie van de TV niet meer voor deze toepassingen. Ik kijk nu Netflix middels een externe Nvidia Shield TV. Werkt voor mij veel beter.

Opgemerkt moet worden dat mijn dochter over exact dezelfde TV beschikt en Netflix kijkt zonder problemen. 

Enige verschil is dat zij Internet van Ziggo heeft via WiFi verbinding. 

Ik heb Internet van KPN en ben bedraad aangesloten. Volgens mij is alles terug te voeren op inlog problemen met Netflix. 

Gr, Arie

ElroyB
Nieuw

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem waar ik graag hulp bij krijg.
Ik heb de volgende tv: 55XF9005.
Sinds maandag een google home mini.
Ik kan de tv toevoegen aan mijn home app. Het lukt om de tv als standaard in te stellen in de home app voor het afspelen van video etc.
Het lukt zelfs om via spraak youtube te starten via spraak.
Wat echter niet lukt, is verdere bediening van de tv. Ook netflix via spraak bedienen werkt niet. De melding die ik krijg is: kan niet communiceren met je android tv.
Ook vanuit de home app krijg ik deze melding als ik iets wil aanpassen, bv tijdsnotatie naar 24 uur.
Ik heb alle software van zowel de tv, ingebouwde chromecast, home mini en home app geupdate.
(Oh en netflix casten vanuit de app vanaf de telefoon kan wel gewoon..

Hulp graag!! Iemand??

Verdere informatie: ze zitten allemaal op hetzelfde 5g wifi netwerk. Heb internet van kpn. Verder nog belangrijke zaken? Ask me!
profile.country.NL.title
lammertsm
Ontdekker

Ik heb een xf9005, maar ik krijg met geen mogelijkheid de tv in de Google home app. 

Telefoon en tv in het zelfde netwerk. 

marc7654
Ontdekker

Is dit zo'n tv waarbij een microfoon in de afstandbediening zit? Zo ja, kan je dan wel met deze ingebouwde google assistent de tv uitzetten? Zelfs dat lukt me namelijk niet. Voorheen lukte het wel in het engels. Maar ook dat is verleden tijd... erg raar dit

DonVanSoest
Nieuw

Ik heb een xf9 gekocht. Helemaal ok, maar Google assistant werkt niet geheel naar wens. Ik kan via hey Google YouTube casten naar TV, ook Spotify werkt. Volume aanpassen van tv via mijn google nest werkt ook. Wil aerktMaar Netflix werkt dus niet. Ook power off van TV uitzetten werkt niet. Wil ik Netflix starten via nest, werkt ook niet.

Heeft items de oplossing? 

profile.country.NL.title
lammertsm
Ontdekker

Geen idee hoe, maar sinds kort staat de TV in de Google Home app (zonder zelf toegevoegd te hebben). Kan de TV via Google Home besturen.

profile.country.NL.title
brjanse77
Nieuw

hoi Janbk1976, 

 

ik had dit probleem ook met een recent gekochte Sony TV. Na wat zoekwerk uiteindelijk een tabel gevonden met de taalgebieden waar Google Assistant wordt ondersteund. 

 

Nederland staat daar wel bij, maar met minimale ondersteuning. Voor mij is het probleem opgelost door de interface (dus eigenlijk de TV) op engels in te stellen. Nu reageert de TV wel op commando's als: Speel filmtitel op netflix, zet TV uit etc.

 

Misschien dat dit voor u ook de oplossing is (indien het probleem zich nog voordoet)

profile.country.NL.title
Janbk1976
Nieuw

Dank u wel. Ga ik eens proberen

Verzonden met mijn Note20
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

Beste,

 

Ik krijg mijn XR-65A83J toestel niet toegevoegd aan mijn Google Home.

Als Google Home laat zoeken wordt het toestel niet gevonden.

 

Dit is niet het eerste toestel dat ik aan Google Home wil toevoegen, dus ik ken de procedure wel.

 

Heb ook reeds de stappen die hier vermeld zijn uitgevoerd maar werkt nog steeds niet.

https://www.sony.com/electronics/support/articles/00114152

 

Een collega heeft net hetzelfde toestel gekocht, en ondervindt hetzelfde probleem.

 

Enig idee wat ik nog kan proberen?