annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Google Cast & TV-Sideview

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Google Cast & TV-Sideview

Na de laatste (v2605) update voor de Android 2015 toestellen is het niet meer mogelijk om Google Casting maar ook de TV-Sideview app via het thuisnetwerk te gebruiken. Er zijn vele meldingen (geheel Europa) over de Google Casting, maar over de TV-Sideview app nog maar enkele. Zijn er hier in NL ook gebruikers waar TV-Sideview app wel/niet meer werrkt via het thuisnetwerk?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
8 ANTWOORDEN 8
svorgan
Nieuw

Beste,

 

ik heb zelf ook het probleem. Dacht eerst het met mijn tablet/smartphone of netwerk te maken had, maar alle pogingen ten spijt, lukt het me nog steeds niet om te casten. Ik heb inderdaad net de laatste update geinstalleerd.

hopelijk komt er snel een oplossing!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

TV-Sideview probleem gedeeltelijk opgelost, nadat je terug naar fabrieksinstelling uitvoerd, dien je het toestel uit TV-Sideview te verwijderen en het apparaat opnieuw te koppelen d.m.v. de cijferige pincode, m.a.w. de oude koppeling werkt na terug naar fabrieksinstelling niet mee.

 

Helaas crasht "apparaat toevoegen" in TV-Sideview onder de 5.1.1

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Als hier met Google Cast de ScreenMirror of Miracast bedoeld wordt, dan moet ik zeggen dat dat wel goed werkt. Alleen is de resolutie niet volledig 1080P. Via m'n oude Miracast stick is het beeld beter. En is Sideview dat je alle Twitter chats vorrbij ziet komen? Zo ja, dit werkt prima via de kabel, maar heb het nog niet zien werken als ik het via een externe (dreambox) ontvanger de HDMI opstuur.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

TV-Sideview is een gratis app uit de Playstore, gebruik deze als het beeld op de zij ligt d.m.v. de muissturing, ook is het een geweldige app om tekst in te voeren.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Schiet mij maar lek,

Net een bericht op Tweakers gelezen dat het casten spontaan het weer doet, zonder dat er een update langs is gekomen. Dan ook maar weereens geprobeerd, het is niet te geloven maar alle apps hebben de mogelijkheid weer om te casten. Snap er eerlijk gezegd niks.

 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
floristotle
Nieuw

Ook bij mij lijkt het euvel te zijn opgelost.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@floristotle

Welkom in de Sony community,

Gisterenavond (17-10-2015) rond de klok van 23.15 heeft GOOGLE de Google Casting app geupdate van v1.1538401 naar v1.16.45911, met deze update is het weer mogelijk om naar de TV te casten. Deze update wordt blijkbaar zonder enige meldeling richting de gebruiker geinstalleerd.

 

Er waren wereldwijd vele meldingen over het niet funcioneren van Google Casting en niet alleen op het AndroidTV van Sony platform volgens de Android Politie. De fout lag dus blijkbaar geheel bij Google en niet bij Sony.

 

Happy casting,

73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Je kan in de PlayStore app aangeven of je apps automatisch geinstalleerd wil krijgen. Dat is het eerste dat ik altijd uitzet. Dan kan je tenminste zien wat er geupdate gaat worden.

 

Zag gisteravond ook dat er een update was. Die geinstalleerd, maar bij mij weingi verschil. Voor de update werkte het namelijk ook al. Ik zie wel een verschil of ik de ScreenMirror optie gebruik of de Cast functie. Resolutie van de Cast is hoger.