annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid onderbroken

profile.country.NL.title
jcremers
Ontdekker

Geluid onderbroken

Hi 

Het volgende probleem doet zich voor: Wanneer ik alleen de geluid wil (bijv Radiozenders) en de TV is uitgeschakeld wordt het geluid signaal steeds kort (1-2 seconden). Zet ik de TV aan, gebeurt dat niet.

 

Signaal komt binnen en gaat van KPN Experia V10 naar interactieve box (Arrin)

HDMI van Arrin naar Marantz SR7010 vandaar HDMI naar TV

Optische kabel van Arrin naar Marantz

 

Het probleem is begonnen nadat ik mijn oude Sony TV heb vervangen door de Sony 49XG9005.

Dus het enige wat veranderd is, is de TV. Verder maakt niet uit of ik de HDMI kabel in de TV HDMI met of zonder ARC plug, het probleem blijft optreden.

Wie heeft een id?

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk kijkt de SR7100 naar de HDMI ingang i.p.v. naar de optische ingang, m.a.w. op de SR7100 de optische ingang selecteren.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jcremers
Ontdekker

Thx ik zal dit in het weekend proberen.

profile.country.NL.title
jcremers
Ontdekker

Helaas staat de SR7010 al naar opt1 voor tv-audio. Het typische is dat het met de oude tv goed ging. Niets aan de settings veranderd. Het gaat de eerste ca 5 tot 10m goed en dan beginnen de onderbrekingen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als het in het begin goed gaat, lijkt het erop dat er iets op de HDMI verbindingen gebeurd.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jcremers
Ontdekker

Als ik de HDMI kabel bij de tv uittrek gaat het goed. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Oorzaak blijkbaar gevonden. Wat je kan proberen is op de XG9005 de Bravia Sync uitzetten, of een HDMI blokker tussen de XG9005 en de SR7010.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jcremers
Ontdekker

Hi, bedankt voor je suggesties. Ik heb de Bravia Sync aan en uit gezet zonder resultaat. Met blocker bedoel je een HDMI CEC killer. Een adapter-plug die je op de HDMI kabel zet voor hij de TV ingaat?

profile.country.NL.title
jcremers
Ontdekker

Hi,

Ik heb inmiddels een HDMI-CEC blocker geprobeerd zowel aan TV zijde als aan versterker zijde, maar het probleem blijft bestaan.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Probeer anders eens via de instelling het beeld uit te zetten. Je toestel staat dan "aan", maar het beeld zelf is uit.