annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen internet KD49XG8399

profile.country.NL.title
Jens88
Nieuw

Geen internet KD49XG8399

Beste forumleden, 

Sinds een mand heb ik de KD49XG8399 aangeschaft. Na instellen werkte alles perfect. Recentelijk hadden wij hier een grote stroomstoring waardoor uiteraard ook de internetverbinding weg viel via de ZIGGO router. Na inschakelen werkt de internetverbinding op de TV niet meer.

Via de ZIGGO router heb ik op bv mijn laptop en telefoon wel gewoon wifi verbinding. Wanneer ik op de TV verbinding maak met het wifi netwerk krijg komt er te staan: "verbonden, geen internet". Ik heb oa de ZIGGO router volledig naar fabriekinstellingen gezet maar zonder resultaat. Ook op de TV diverse instellingen aangepast maar ik kom er niet uit. 

Iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?

Ik hoor graag van jullie! 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al de "powerreset" uitgevoerd?

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jens88
Nieuw

Zojuist geprobeerd, nu geeft hij wel aan dat hij verbonden is. Met het 2.4 ghz netwerk kan hij uberhaubt niet verbinden en bij de 5ghz staat nu dat hij verbonden is... Echter geen enkele app werkt. 

profile.country.NL.title
RogerW75
Ontdekker

Hallo Jens88,

heb je het probleem inmiddels verholpen? Ik zit namelijk met hetzelfde.

Als het bij jou gelukt is, kan je mij dan laten weten hoe?

alvast bedankt 🙏🏻 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is ondertussen een bekend probleem na de laatste firmware update, de klok loopt namelijk niet meer gelijk met de werkelijk tijd en de beveiliging voor de apps treed dan inwerking.

De oplossing:

- Kijk op de ondersteunings pagina van je toestel.

Of

- Voer helaas de fabrieksreset uit, eventueel de instellngen fotograferen.

- Vul "Belgie" als land in en Nederlands als taal.

- Nu is wel de datum/tijd aan te passen.

Zie ook en ook .

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Arthur_Reijn
Lid

Beste Community gebruikers,

De klacht met geen internet heeft enkel betrekking op gebruikers van een externe decoder, bijvoorbeeld van KPN of Ziggo (next).

De apps die niet werken zijn enkel de apps van Google zelf (Youtube, Chromecast) omdat deze een controle doen op datum en tijd.

De tijd is inderdaad onjuist, echter kan je die niet wijzigen onder HOME instellingen, datum en tijd.

Zoals Pa3eia juist aangeeft is een fabrieksherstel nodig waarbij je kiest voor BELGIE als land i.p.v Nederland.

Als je klaar bent met alle stappen zoals Gmail account en netwerkwachtwoord (geen zenders instellen) zal je zien dat de tijd nu wel juist is en de Google apps weer werken.

Je dient echter wel terug te gaan naar HOME, instellingen, Datum en Tijd om daar te kiezen voor NETWERKTIJD.

Als je deze gebruikt zal de TV de tijd van internet overnemen en niet meer van de uitzending.

Deze laatste stap is belangrijk !

Veel succes !

profile.country.NL.title
RogerW75
Ontdekker

Bedankt voor de tips, alles werkt weer!!😃