annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen dolby digital bij disney+ en youtube op XH9299 via optical

profile.country.NL.title
EPeeze
Ontdekker

Geen dolby digital bij disney+ en youtube op XH9299 via optical

Ik heb een KD-65XH9299 via optical (toslink) aangesloten op een receiver die geen arc ondersteunt. De tv staat op audio via home cinema, digital out staat op optie 1 en de doorvoermodus op auto ipv pcm. Tevens de optie dolby digital+ gezet op dolby digital.

 

TV zenders (HD) via de ci+ module, de ziggo next box en de tv apps Netflix en Amazon geven allen netjes dolby digital op de receiver. Tot dusver geen probleem.

 

Alleen geen enkele film op disney (5.1 of atmos) geeft dolby geluid, slechts stereo. Dit geldt ook voor youtube.

Is dit een gebrek in de tv firmware? Of ligt het aan de tv apps? Via casten hetzelfde verhaal. Een chromecast op de receiver kan wel, maar dan geen 4k beeld. Het zou fijn zijn als de tv alles kan converteren naar dolby digital, ook indien de bron atmos is. Maar ook als de brond gewoon 5.1 is, komt er stereo uit deze 2 apps. Andere apps heb ik nog niet getest, zoals videoland ofzo.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Heeft de HomeCinema ook geen andere HDMI ingang, aangezien Dolby geluid meestal beter werkt via HDMI.

Probeer dat eens en selecteer de juist ingang op je HomeCinema.

Welke HomeCinema is het precies?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
EPeeze
Ontdekker

Het is de Denon AVR 1513, wel hdmi ingangen, maar geen arc ondersteuning. Er komt geen geluid als ik de hdmi kabel aansluit op een hdmi ingang en de ingang daarbij goed zet. De kabel is verder wel goed.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

HDMI kun je aansluiten op de CBL/SAT aansluiting en dan eens spelen met de instellingen op je TV.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Ga middels je afstandsbediening via de snelle instellingen naar speakers en vink alleen speakers aan.

Er komt dan geen geluid meer uit je tv-speakers.

Middels optische kabel ontvang ik dolby digital van mijn tv kd-49xe8099 naar mijn sony receiver.

Succes Hans

profile.country.NL.title
EPeeze
Ontdekker

HDMI aansluiten op een HDMI ingang wou niet. Er is geen "handshake". Arc kan alleen als beide apparaten arc ondersteunen, dus heb ik maar een andere receiver gehaald. Na op beide apparaten arc en CEC aangezet te hebben werkt het. Dolby+ via Disney. Nog niet via youtube. Het is iets met android TV, want apps als Netflix pakken wel Dolby, maar overige apps weer niet, zoals VLC en youtube. De Sony media app werkt ook.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

  1. Wijzig de instelling Indeling HDMI®-signaal naar Standaardindeling of Verbeterde indeling (Dolby Vision) voor de HDMI-ingang waarop de receiver is aangesloten.
    1. Selecteer InstellingenTv kijkenExterne ingangenIndeling HDMI-signaal 
    2. Selecteer de HDMI-ingang waarop de receiver is aangesloten en wijzig vervolgens de instelling naar Standaardindeling of Verbeterde indeling (Dolby Vision).
  2. Houd op de afstandsbediening de Aan-uitknop ingedrukt totdat Opnieuw starten op het tv-scherm wordt weergegeven. Druk vervolgens op Enter om deze opnieuw te starten.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@EPeeze  schreef:

Na op beide apparaten arc en CEC aangezet te hebben werkt het. Dolby+ via Disney. Nog niet via youtube. Het is iets met android TV, want apps als Netflix pakken wel Dolby, maar overige apps weer niet, zoals VLC en youtube. De Sony media app werkt ook.


Kan ook aan de applicatie's liggen, of aan de stream.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!