annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

dolby vision

profile.country.NL.title
debeun49
Lid

dolby vision

hallo goedenavond

ik ben eigenaar van een kd 55 a1

ik word niet echt blij van sony

eerst geluid problemen 3 maanden heen en weer bellen eindelijk een hele nieuwe tv gehad

probleem blijft hetzelfde

beugel veranderd en het word iets minder nu maar het gekraak is er nog steeds

nu met dolby vision

word ook gezegd als je de tv aanschaft dat dit al in de tv zit en geactiveerd word met een update

nu blijkt dat helemaal niet zo te zijn zoals ik overal lees op internet een slechte zaak vind ik en heel kwalijk

een tv van 3300 € die zelf geen solby vision kan afspelen

nu stream ik veel maar dolby vision krijg je dan niet

ga ook morgen bellen ik wil mijn zuurverdiende centen terug dan koop ik een lg die dit wel heeft dan maar geen speakers uit het scherm maar wel dolby vision

is er nog iemand van sony die mij kan vertellen waarom dit is

gr hans

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Fijn lezen het bovenstaande.

Not

 

Wat een pech,

Twee A1's met hetzelfde geluids probleem, toeval???

Nu is de vraag ligt het aan de A1 of aan de setup ter plaatsen.

 

Dolby Visio is aanwezig in de eerst volgende EU update als het goed is.

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Wilke.47
Lid

Wanneer kunnen we die update dan verwachtten?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is uitgesteld i.v.m. diverse probleempjes. Datum is nog niet bekend.

 


suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Kan sony dan niet beter al die @#$%^&* tv's terug nemen. Lekker makkelijk, eerst in de markt zetten en dan op je gemak de problemen op gaan lossen.  Het wordt tijd dat consumenten zich gaan verenigen en dwingen dat sony hun troep terug neemt

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

[quote][b][message=54512037,noline]AmbroosV schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:26[/message]:[/b]
[...]

Ummm...

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/01/25/sony-dolby-vision-tv-problem-update-apple-tvos-11...

Dolby Vision bij Sony maakt gebruik van een uitbreiding op de originele Dolby Vision spec (low latency profile) waarbij er wat processing naar het apparaat verschoven is ipv in de TV zit. Dat is Dolby Vision compliant (komt van Dolby zelf), en werkt. Probleem is dat de apparaten ook een update moeten krijgen om dat profiel te ondersteunen, en mogelijk niet genoeg processing power hebben om een meer-processed signaal naar de TV te sturen.

Dolby Vision met de US update over HDMI werkt in ieder geval wel al met de Apple TV 4K, gewoon niet met 'alle' Dolby Vision-apparaten. Voor klassieke Dolby Vision is er inderdaad niet de juiste hardware aanwezig in de TV.

Ik vermoed dat de update uitgesteld is om andere fabrikanten de kans te geven hun apparaten te updaten. Apple is al mee, de Blu-ray spelers van Oppo zullen ook nog wel volgen, misschien de Shield TV ook. Of misschien zijn ze toch aan het proberen de volledige versie te implementeren in software. Moeilijk te zeggen.

Het is dus niet ideaal, maar ook geen ramp.

Dit soort ***** heb je helaas gewoon met dat soort specs... Dolby heeft ervoor gekozen een lightweight oplossing in de markt te zetten zonder een duidelijk verschil te maken in naamgeving, en daar zit het probleem.

(De XF90 en AF8 marketen ze met "Dolby Vision update in de zomer". Die twee toestellen gebruiken hetzelfde platform als de XE93 etc, dus de kans is groot dat we in de zomer allemaal een update krijgen.)
[/quote]

 

Bron

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Wilke.47
Lid

Mooi verhaal maar met “waarschijnlijk “ kom ik niet verder. Mij is de A1 OLED verkocht met het argument “klaar voor Dolby Vision” en dit is vooralsnog bijzijde de waarheid. 

 

Groet.

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

+1

profile.country.NL.title
debeun49
Lid

Goedemorgen

Even over sony

Toestel verkopen met voor het einde  van het jaar dolby vision update

Nu geen lg gekocht maar sony a1

5  maanden verder en eerst geluid problemen trouwens nog niet opgelost na 3 maanden 

Nu weer een probleem in de hdmi poorten vreselijk storen

Kan vanaf gisteren geen tv meer kijken

Nu steeds aan het bellen

Wil geen reparaties maar een heel nieuw toestel a.u.b kan dit niet

Ben er klaar mee wil gewoon mijn zuurverdiende geld terug en een ander toestel aanschaffen

10 jaar samsung nog nooit iets gehad

Dus sony doe er wat mee

 

 

 

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

lees er even op na wat de wet hier over zegt, gewoon even googlen. Ik weet dat je na 3 x repareren, en de klacht blijft je volgens de wet recht hebt op een nieuw toestel of de koop ontbinden. Al zal sony hier niet snel in mee willen gaan, maar je kan altijd nog terugvallen op de verkopende partij. Kan je frustratie hierover goed begrijpen. Sony laat ernstige steken vallen in de service