annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dode pixels

profile.country.BE.title
Varkzor
Ontdekker

Dode pixels

Beste Sony,

 

Ik heb een TV van 1 jaar oud, Sony KD75-XE9005.

Een TV waar ik wel tevreden van ben!

 

Nu na 1 jaar heb ik op 3 plaatsen dode pixels, op 2 plaatsen meer of 1 dode pixel naast elkaar.

Dit is natuurlijk heel vervelend, en had verwacht dat ik op de garantie beroep kan doen.


Nu lijkt mij dat Support zegt dat ik 7 dode pixels moet hebben.

Maar ik zou toch graag weten aan welke ISO norm jullie schermproductie dient te voldoen, want voor zover ik weet laten de meeste schermproducenten geen meerdere dode pixels naast mekaar toe.

Moest dit om 1 luttele dode pixel gaan, dan zou men dit amper zien, maar gezien het op 1 plaats over meer dan 2 pixels gaat is het wel vrij duidelijk zichtbaar, zelfs vanop 3,5 meter.

 

Ik ben hier niet zo gelukkig mee, gezien ik veel geld voor de tv betaald heb, en deze dagdagelijks voor TV, computer etc gebruik.

 

Ik meen mij ook niet te herinneren dat ik bij aankoop van het product geïnformeerd ben over het mogelijk defect van pixels, dus ongeacht het aantal, het feit dat dit vanop 3,5 meter zichtbaar is lijkt mij toch om een niet conform product te betreffen.

 

Ik had graag geweten wat hier nu verder aan kan gedaan worden, want voor dergelijke premium tv verwacht ik natuurlijk top-kwaliteit, en dus geen zichtbare dode pixels, ik hoop dat jullie dit ook zo zien?

 

Graag input op hoe we dit samen kunnen oplossen?

 

Mvg,

Alexander

20190926_190619_1569517767699.jpg

 

20190926_190635_1569517747390.jpg

 

20190926_190721_1569517698603.jpg

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De juiste weg is om dit probleem samen op te lossen is bij de winkel/shop waar de XE9005 is aangeschaft.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Varkzor
Ontdekker

Zij sturen mij naar Sony...

 

Zo ga ik er niet uit geraken natuurlijk.

 

/A

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tja, dan zijn ze er mooi en snel vanaf zonder hun verantwoording te nemen.

Terwijl ze je 2 jaar garantie moeten geven volgens de Europese wetgeving.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Varkzor
Ontdekker

Beste pa3eia,

 

Wat ik niet begrijp dat in dit topic de tv wordt vervangen met maar 1 dode pixel:

https://community.sony.be/t5/android-tv/dode-rode-pixel-op-mijn-kd-55xe8505/m-p/2535726

 

En dat mijn premium KD75XE9005 met 4+ dode pixels, op 3 verschillende plaatsen niks mee gebeurt.

Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, de winkel zegt contact te hebben met de Sony account manager, en ondertussen hoor ik al maande niks.

Het betreft een aankoop bij Art & Craft.

 

Ik heb ook reeds meermaals aan zowel de winkel als Sony Support de productie/pixel classificatie ISO norm gevraagd en ik krijg daar steeds geen antwoord op.

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_9241#ISO-9241-302.2C_303.2C_305.2C_307:2008_pixel_defects

Welk classe paneel wordt er gebruikt in jullie premium TVs? Gezien jullie een premium brand zijn veronderstel ik class 0 of 1 en niet class 2 of 3?

 

Desbetreffende geval (class 0 of 1), valt mijn TV toch binnen garantie zou ik verwachten?

 

Wat kan ik nu verder doen?

 

Alvast bedankt voor het advies.

 

Mvg,

Alexander De Geeter