annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dode pixel Sony Bravia XR-77A80j (2021)

profile.country.NL.title
JelCin66
Ontdekker

Dode pixel Sony Bravia XR-77A80j (2021)

Ik  ben voornemens om de Sony Bravia XR-77A80j - OLED (2021) te kopen. Nu biedt verkoper een pixel verzekering aan voor €160.00 voor 5 jaar.
Ik zal zijn tekt hier bijvoegen.

Is dit nodig en verstandig of komt een dode pixel niet voor?

 

Gr Jelle

 

"

De standaard fabrieksgarantie is 2 jaar, echter zit hierbij 1 addertje onder het gras; namelijk 99% pixelgarantie. Dit houdt in dat de fabrikant zegt dat er ongeveer 8 a 9 pixels kapot mogen gaan, voordat de TV ter reparatie kan worden aangeboden. Bij een minder kapot aantal pixels doet men niks, omdat men zegt dat dit binnen een zogeheten ‘’foutmarge’’ valt. Één dode pixel kan echter al zeer storend zijn.

Wij bieden een A-Z Service Totaalpakket aan, daarmee breiden wij de standaard fabrieksgarantie uit van 2 jaar naar 3, 4 of 5 jaar en met 100% pixelgarantie. Gaat er dan toch onverhoopt ook maar één pixel kapot binnen de gekozen periode, dan komen wij van PlatteTV het toestel direct bij u thuis omruilen voor een gloednieuwe.

Daarnaast geniet u nog van een 4 weken proefperiode, mocht de TV niet bevallen kunt u deze zonder opgaaf van reden binnen 4 weken omruilen. Ook bieden wij dit A-Z pakket een leentoestel service aan. Mocht uw TV onverhoopt moeten worden meegenomen voor reparatie, krijgt u van ons tijdelijk een leentoestel zodat u nooit zonder TV zit.

90% van onze klanten neemt dit pakket af, al is het alleen maar omwille van de 100% pixelgarantie die wij bieden.

Voor 3 jaar kost dit eenmalig €89,99, 4 jaar €129,99 en 5 jaar €159,99  "

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Een artikel over de Nederlandse wetgeving;

Op alle producten zit 2 jaar garantie, ook als er op de factuur maar 1 jaar staat. dit is europeese wetgeving. De EU wet is zo opgesteld dat de EU landen zelf wetgeving toekunnen voegen. NL heeft gezegd; garantie zolang als de te verwachte levensduur van het product.
Dit betekend dus eigenlijk dat, wanner je een TV (of what ever) koopt waar volgens de winkelier 1 jaar garantie op zit en het gaat na 1,5 jaar stuk, je toch garantie heb. Van een TV mag je toch verwachten dat de levensduur langer is dan 1,5 jaar...
Aanvullende garanties zijn dus in de meeste gevallen juridisch gezien niet nodig. 

 

Eigenlijk heb je geen pixel garantie nodig.
Als je niet tevreden bent of het product voldoet niet aan jou eisen mag je gewoon ruilen en zelfs je geld terug eisen binnen acht dagen!

 

Dode pixels komt bijna niet voor en heb je meestal alleen bij een nieuw toestel, dus binnen een week goed bekijken of er dode pixels zijn.
Verder heb ik geen hoge pet op van PlatteTV, die smeren iedereen graag extra garanties en verzekeringen aan terwijl in de praktijk nog geen 20% die extra’s erbij koopt!

 

 

Ik heb zeer goede ervaringen met Art&Craft, daar kun je ook binnen 14 dagen retour sturen;

https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-xr77a80j-592606.html


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
JelCin66
Ontdekker

Dank voor uw uitgebreide beantwoording.

Het garantieverhaal is mij bekend. Ik werd tijdens het bestellen overvallen door het pixel verhaal en de bijpassende verzekering en moest meteen beslissen.

 

Het verhaal van eventueel dode pixels klonk aannemelijk maar op internet is er eigenlijk niets te vinden over dit "probleem"'. 

Ik denk dat ik dan maar inderdaad afzie van de verzekering.

Mijn keuze voor plattetv.nl is gemaakt omdat deze €250 goedkoper is dan de reguliere winkel. Art en Craft heb ik over het hoofd gezien. Heb hier ook goede ervaringen mee uit het verleden. Hier betaal ik echter €27.00 meer voor de tv en €15.00 voor eventuele retourzending (wat ik echter niet verwacht nodig te hebben)

 

Nogmaals mijn dank voor uw reactie.

profile.country.NL.title
donvanvliet
Lid

Niet zo'n verzekering aan laten smeren. Laaienlichters zijn het. Achteraf heb je er geen reet aan mocht je die verzekering willen gebruiken.