annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Diverse vragen

profile.country.NL.title
Forever-Free
Ontdekker

Diverse vragen

Ik heb sinds kort een Sony bravia oled xr-65a90j.

Prachtige tv.

Ik heb een aantal problemen:

 

ik kan niet casten vanaf een iPad naar de tv.

Vanaf een Android telefoon lukt wel, vanaf een iPhone lukt ook, maar vanaf een iPad dus niet.

De iPad ziet Sony tv bij synchrone weergave en als ik op Sony tv klik dan komt een AirPlay code in beeld op de tv en als ik die intik op de iPad dan gebeurt er niets. Hij blijft dan in een loop.

Ik dacht met de Apple TV app op de tv en/of Apple AirPlay dat het allemaal simpel zou moeten zijn.

Idee voor een oplossing?

2e probleem:

Als ik de tv aanzet, dan gaat de tv ontvanger (setopbox van kpn) niet automatisch aan.

Dit zou toch moeten kunnen zou je denken?

 

3e probleem:

Als ik gebruik maken van de externe aangesloten tuner met speakers dan werkt dit prima. Als ik de tv uitzet, gaat ook netjes de tuner uit.

Maar als ik de tv aanzet, dan gaat niet ook de tuner aan.

Dit hangt wellicht samen met vraag 2: welke HDMI aangesloten apparaten kun je met het aanzetten van de tv ook aan laten gaan en hoe doe je dat?

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Forever-Free
Ontdekker

Nog een aanvulling op het 1e probleem van het niet kunnen casten van een iPad naar de tv:

de tv is ethernet bedraad aangesloten en de iPad uiteraard via WiFi, zelfde netwerk.

Zoals gezegd, Sony tv kan ik kiezen op de iPad bij het klikken op ‘synchrone weergave’ en de toegangscode komt dan ook keurig in beeld op de tv, maar als je die code invoert op de iPad gebeurt er niets…..

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Is inderdaad vreemd dat hij bij het casten wel de code laat zien, maar dan verder niks doet.

Heb je Airplay geactiveerd?

https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/xr-65a90j/articles/...

 

2e probleem is dat KPN settopbox is dichtgetimmerd en dus niet (goed) werkt met de Bravia afstandsbediening.


3e probleem is hoe het is aangesloten.

Hier is de TV met een HDMI ARC kabel aangesloten van de eARC van de TV naar de eARC van mijn receiver/tuner.

Als ik de TV aanzet krijgt de receiver dus een signaal via de ARC dat hij ook aangaat, hetzelfde als ik de TV weer uitzet. Misschien is het een instelling op je tuner als dit niet werkt.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Forever-Free
Ontdekker

Ik kan ook al niet inloggen met mijn Apple is in de Apple TV app op de tv. Verificatiefout, probeer later nog eens, wordt er telkens aangegeven.

 

Ik begin langzaam een flinke frustratie te voelen bij deze TV die toch niet de goedkoopste was,  maar waarbij ik niet eens kan streamen vanaf mijn iPad, iets dat toch uitstekend ging met mijn 17 jaar oude Panasonic plasma tv icm externe Apple TV.

Support van Sony blijft ook stil.

Mijn hoop is op dit forum…..

profile.country.NL.title
Forever-Free
Ontdekker

Jazeker is AirPlay geactiveerd. Anders zou ik ook geen code ontvangen lijkt me toch?
instellingen staan op:

Airplay: Aan

Vraag om code: Alleen eerste keer

 

kan Ik nog meer doen?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al eens de "Powerreset" (groene toets ingedrukt houden) uitgevoerd?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Forever-Free
Ontdekker

Ja, op de groene aan/uit knop van de afstandsbediening gedrukt en dan start de tv opnieuw op. Helaas geen verbetering.

Verder heb ik diverse zaken getest zoals tv op WiFi ipv ethernet, en de ethernetkabel rechtstreeks vanaf de experiabox. Allemaal zonder succes.

Dus weer terug naar de basis, via ethernet aangesloten. Internet op de tv werkt prima.


De tv is te groot om uit het raam te gooien en in dat stadium zit ik momenteel.

 

Volgende probleem:

Ik wil inloggen in de app Apple TV met een Apple is account.

Dit lukt al niet. Ook een andere Apple is account geprobeerd, maar helaas, inloggen lukt niet.

Wat is dit nu toch weer?

Wat lukt wel:

casten vanaf Android en vanaf Apple, maar alleen door te casten vanuit een app.

ik kan bijvoorbeeld wél foto’s casten van een Android telefoon via Google foto’s.

Ik kan dus apps vanaf een Android of Apple telefoon casten naar de tv.

 

Wat lukt niet:

AirPlay werkt niet.

synchrone weergave vanaf een iPad werkt niet. Zoals eerder gezegd wordt er telkens naar een AirPlay code gevraagd, die dan keurig zichtbaar wordt op de tv, maar invoer van die code werkt niet.


Ik wil bijvoorbeeld vanaf de itunesstore op de iPad films streamen naar de tv. Dat lukt dus niet, want in die app heb je alleen de mogelijkheid om via AirPlay te streamen en dan kom je wer met de niet werkende AirPlay codes.

 

Kortom, AirPlay werkt niet, Apple ID invoeren op de Apple TV app werkt niet.

 

Ik ben radeloos, dus ik hoop op de gouden tips.

Een TV review moet ik nog plaatsen, maar daar wacht ik nog meer even mee……

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoe staat de interne klok van de A90?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Forever-Free
Ontdekker

Ik heb de oplossing voor de AirPlay en Apple communicatieproblemen gevonden 😀

Het bleek iets heel eenvoudigs: 

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00260396

 

Er moest dus een akkoord worden gegeven in de privacy instellingen.

 

Het werkt nu allemaal 😅

 

Nu nog het kleine probleempje van het gelijktijdig inschakelen van mijn tuner oplossen.

Dit kan misschien door het aanschaffen van een eARC HDMI kabel, hoewel mijn tuner ongeschikt is voor eARC, dus misschien valt het niet op te lossen.

Gelijktijdig uitschakelen werkt wel, dus inschakelen zou ook moeten kunnen zou je zeggen….

 

 

dank voor het meedenken, er zijn wat frustraties weg en de tv krijgt een nieuwe kans

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik lees net dat het al is gelukt.

Heeft je Tuner wel een ARC aansluiting, dan zou het kunnen werken?


(Als ik het zo lees kun je alleen nog een herstel proberen;
Druk op de Instellingen knop op de afstandsbediening en selecteer vervolgens [Instellingen] — [Systeem] — [Over] — [Resetten] — [Fabrieksinstellingen terugzetten].)

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________