annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Combinatie KD-65xg8599 en Bluesound Powernode 2i

profile.country.NL.title
Hans-D43
Nieuw

Combinatie KD-65xg8599 en Bluesound Powernode 2i

Hallo allemaal,

Ik heb onze nieuwe tv, de Sony Bravia KD-65xg8599 gekoppeld met de Bluesound Powernode 2i streamer middels een HDMI aansluiting op beide ARC in/uitgangen. Dit werkt verder prima, de tv schakelt automatisch de Powernode aan en het geluid is perfect via deze Powernode en de aangesloten Dali luidsprekers en B&W subwoofer.

Het volume kan ik ook prima regelen middels de Sony afstandsbediening van de tv.

Het enige nadeel is dat als ik de tv uitschakel het volume van de Powernode gedempt word. Deze Powernode staat altijd aan en dan moet ik altijd het volume weer aan zetten. 

Is er misschien een instelling bij de tv waar ik dit kan wijzigen?

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nee, deze in stelling is niet aanwezig. Mogelijk wel in de Bluesound Powernode 2i streamer.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Hans-D43
Nieuw

Bij Bluesound hebben de log van de streamer uitgelezen en zij geven aan dat het lijkt alsof de tv dempingscommando's via CEC verzendt wanneer deze wordt uitgeschakeld:

CEC Geef audiostatus: dempen = 0 volume = 9

Op advies van Bluesound heb ik de CEC op de tv uitgeschakeld, maar dit geeft niet het gewenste effect.  Er verandert namelijk niets.

Zij geven nu aan om contact op te nemen met Sony-ondersteuning over hoe je kunt voorkomen dat de tv de dempopdracht verzendt zodra de tv is uitgeschakeld.

Weet iemand hier misschien het antwoord op?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Hans-D43

 

Je vraag snap ik niet helemaal. Je wilt weten hoe je contact opneemt met de klantenservice? 

 

Ik denk dat dit iets te specifiek is om hier een oplossing voor te vinden. CEC is een techniek die niet altijd logisch samenspeelt met apparaten. De enige manier om hier gegarandeerd vanaf te komen is met een CEC blokker.