annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Chromecast probleem KD-43XE8099

profile.country.NL.title
xs2ad2
Ontdekker

Chromecast probleem KD-43XE8099

Ik heb het probleem dat mijn ingebouwde chromecast  in de KD-43XE8099 niet goed werkt, ik kan bv. NPO niet casten  (Youtube wel al zit die al al als app geinstalleerd) 

Met mijn externe chromecast via HDMI werkt het dus wel.

Doe ik iets fout, want verder nergens hoe dit probleem op te lossen zou zijn.

Overigens is de tv al wel geupdate naar de laatste firmware.

 

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @xs2ad2

 

Nee hoor je doet niks verkeerd. De Andoid TV's hebben soms een herstart nodig. 

Als je de TV via de afstandsbediening "uit" zet, gaan ze eigenlijk op standby. 

 

Even op de afstandsbediening de powerknop ingedrukt houden en dan herstart je het toestel compleet. 
Waarschijnlijk werkt casten dan weer prima. 

profile.country.NL.title
xs2ad2
Ontdekker

Hoi Vince

Ik heb contact gehad met de Sony helpdesk en heb ook op hun advies die nieuwe opstart gemaakt zoals jij al aangaf, maar helaas ook dit heeft geen verbetering gebracht.

Bij Sony zou men binnen 48 uur reageren daar de helpdeskmedewerker mij niet verder kon helpen, en hopelijk hebben zij een antwoord.

Ik ben van mening dat de Chromecast ingebouwd niet hetzelfde protocol volgt als een losse Chromecast adapter, daarmee lukt het dus wel.

Dit was evenwel niet de bedoeling dat ik deze zou moeten gebruiken.

Vr. groet Ad

profile.country.NL.title
xs2ad2
Ontdekker

Hoi,

Ik kreeg onderstaande reactie van Sony.

Naar aanleiding van ons eedere telefoongesprek stuur ik u deze e-mail.

Voor het oplossen van het probleem graag het volgende proberen/uitvoeren: kies in de Google Play Store voor deinstalleren van de updates van de Google Cast Installeer daarna de updates weer en maak opnieuw verbinding

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Indien u nog vragen heeft, vernemen wij dat graag. U kunt reageren op deze e-mail, of ons bellen op 020 346 952 4  (NL) of 02 713 162 6 (BE). Indien u terugbelt, vernemen wij graag het case ID uit het onderwerp van deze e-mail zodat wij uw dossier meteen beschikbaar hebben.

Met vriendelijke groeten,

Tom

SONY SUPPORT TEAM

Dit gedaan hebbende dacht ik dat het werkte, maar wat blijkt ik heb steeds een volledige herstart nog te hebben voor het werkend maken van Chromecast , vanuit standby werkt het dus nog steeds niet.

Ik heb Sony weer een berichtje gestuurd en wacht nu weer op antwoord.

 

Groeten,

Ad

 

profile.country.NL.title
RPJsony
Ontdekker

Hoe is het opgelost? Ik heb alleen problemen met YouTube en Netflix

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De oplossing was een update van de applicatie Chromecast via Google.

Wat hebben de problemen van Netflix en YouTube met Chromecast te maken?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Spijker55Schroefgat
Ontdekker

Zit gewoon in de software !!!!!!!!!!!

Beter een android stick aanschaffen werkt altijd !