annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blokkerig beeld icm Ziggo CI+ Module, coax probleem?

profile.country.NL.title
Oolong59
Lid

Blokkerig beeld icm Ziggo CI+ Module, coax probleem?

Heb sinds 2 weken vrijwel constant blokjes op HD zenders. Op overige zenders heb ik het ook maar niet zo erg. Ik heb 3 tv’s maar de andere werken prima een 60 kilo wegende breed beeld Sony en een led tv van Philips

de 1e 3 zenders doen het perfect zonder ci module 

 

 Het volgende heb ik geprobeerd

nieuwe gecertificeerde kabel 

deze kabel ook rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten

nieuwe ci module en smartcard

splitters weggehaald

laatste software geïnstalleerd 

 

niets helpt blijf blokjes behouden

heb de leverancier gesproken sturen me door naar ziggo

ziggo monteur komt woensdag langs 

De KD-43x89j heeft het 2,5 maanden goed gedaan

 

iemand nog een idee

33 ANTWOORDEN 33
profile.country.NL.title
Theodoor66
Lid

Ik heb de zenders, al enige tijd, op deze manier ingelezen. Maar dit heeft helaas ook niet geholpen.

Maar dit is zeker het proberen waard als je het nog niet hebt gedaan. Dank voor de tip in ieder geval.

 

Mijn oude televisie staat ondertussen weer in de woonkamer, en de nieuwe is 'gepromoveerd' naar de zolder.

Het probleem is daarbij ook mee verhuist.

 

 

 

profile.country.NL.title
Oolong59
Lid

ok morgen even proberen

profile.country.BE.title
k3tzor
Ontdekker

Is de Ziggo technieker al langs geweest? Zelf ben ik een Telenet technieker, wij hanteren de zelfde technologie als Ziggo. Blocking op het beeld kan meerdere problemen hebben. Het is perfect mogelijk dat er ergens een probleem is in de straat op een bepaalde frequentie dat hiervoor zorgt dat je blocking hebt. 

 

Wat je kan proberen om dingen uit te sluiten:

- De zender met blocking aanzetten op elke TV en kijken of je het hier ook hebt. Is het enkel op 1 tv en op geen enkele andere, dan is het een probleem tussen de versterker waar de coax op binnenkomt en de tv van de blocking. De connector kan slecht zijn hier op, een probleem dat misschien er al langer was kan erger en erger worden.

- Goede TV verplaatsen naar de plaats van de slechte tv, werkt de goede TV hier wel, dan ligt het aan de TV, coax ingang dat eventueel stuk is.

 

- Blocking kan normaal niet door de CI+ module zelf veroorzaakt worden, CI+ module zorgt er enkel voor dat je toegang krijgt tot de bepaalde frequenties, blocking is het inkomend signaal dat errors maakt. 

profile.country.NL.title
Oolong59
Lid

Hallo technieker is langsgeweest 

 

Wat heeft hij gedaan 

-hoofdaansluiting vervangen, splitter opgezet tv en data worden nu gescheiden voordat die naar de versterker gaat

-connectoren vervangen waar nodig 

-zijn eigen testkabel ertussen gehad

-fritokastje ertussen gezet 

-ander netwerkid gebruikt

 

al bij al niet geholpen blijft blokkerig

zijn analyse gaat fout in de ci ingang tv of de tuner

 

er is nacontrole geweest ook ziggo en die heeft het over interference 

eigenlijk is alles goed afgeschermd 

 

heb 3 tv’s alleen kd-43x89j heeft problemen

heb de tv al op een andere plaats gehad maar dat maakt niets uit

overigens op elke zender blokjes bij hd zenders erger

 

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Oolong59
Lid

Hallo heb de workaround geprobeerd 

 

digitaal

kies andere provider dan ziggo

474000

05555

 

dit helpt niet 

of ik doe iets verkeerd maar ja dat kan bijna niet

 

profile.country.NL.title
Oolong59
Lid

Ben ongeduldig en heb het probleem voorgelegd bij de winkel. Ik kan de tv ter reparatie aanbieden en een leen tv krijgen.

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hier is de X95j binnen en hang sinds gisterenavond aan de muur.

 

Firmware naar v6.4285.05.0522.

Ziggo CI+ module (huur) erin.

Digitale kanalen ingelezen met 474000 en 05555 (andere provider).

Signaalkwaliteit 100 (NPO1).

Signaalniveau 98 (NPO1).

Geen enkele beeldstoring opgemerkt.

 

Vandaag contact gehad met m'n contactpersoon bij Sony, men is nog zoekende waarom de ene Sony Bravia wel te maken heeft met de beeldstoring en de andere niet. Hij wist ook te vertellen dat pas begin volgend jaar er een nieuwe firmware uitkomt met de mogelijke oplossing. In zowel hier in Nederland als Duitsland wordt het moederbord vervangen waarnaar het probleem is opgelost.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Oolong59
Lid

Heb de Sony ter reparatie aangeboden en heb een mooie Philips ambilight te leen gekregen


Je raadt het nooit ook blokjes ….

ik word helemaal gek welke conclusie kan ik nu trekken ? Heb de smartcard en module al gewisseld

 

ziggo probleem ?

alleen 4K tv die fout gaan?

interference?

 

ziggo 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Oolong59  schreef:

Heb de Sony ter reparatie aangeboden en heb een mooie Philips ambilight te leen gekregen


Je raadt het nooit ook blokjes ….

ik word helemaal gek welke conclusie kan ik nu trekken ? Heb de smartcard en module al gewisseld


Zoals ik al eerder opmerkte vind ik de signaalwaarden/kwaliteit van 89/64 waarden niet goed.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Direct contact opnemen met Ziggo en zorgen dat ze het oplossen!


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________