annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blokkerig beeld 77A80J na update v6.6070 middels CI module

profile.country.NL.title
Carcept
Ontdekker

Blokkerig beeld 77A80J na update v6.6070 middels CI module

De titel zegt het eigenlijk al. 
Ik gebruik al langere tijd ci modules om tv middels ziggo te kunnen kijken. 
Zowel Quantis dan wel Smit met beide v1.3 of hoger. 

Nooit problemen gehad en nu heeft hij na de update zo nu en dan blokkerig beeld. 
Het ligt echt aan de tv zelf. Ci module eruit en het blokkerige beeld is weg op de kanalen 123.
Tv opnieuw opstarten en het is vaak ook weer weg. 

Had LNA uitgezet en daar leek het deels mee opgelost te zijn. Echter vandaag gewoon weer terug. 
De verbindingen zijn allemaal zoals ze horen. Keurmerken etc etc. 

Weinig zin om weer 3 maanden of zelfs 6 maanden te wachten voordat ze dit weer fixen. 
Leuk dat ze een probleem met geen signaal zouden moeten hebben gefixt achter de schermen, maar kennelijk dus ook wat gesloopt. 

Help.

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat is de signaalsterkte/kwaliteit in "Help - Status en diagnostische gegevens - Signaaldiagnose op kanaal 123?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Carcept
Ontdekker

Beste wensen.

100 kwaliteit

91 sterkte

Baal er onwijs van. Heb je een dure maar mooie tv, moet ik straks een next kastje nemen voor het tv kijk gedeelte. 

profile.country.NL.title
Carcept
Ontdekker

Correctie

Op kanaal  123 is de kwaliteit 100 en het niveau 76.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Carcept  schreef:

Correctie

Op kanaal  123 is de kwaliteit 100 en het niveau 76.


De 76 is wel aan de lage kant. Nog nergens in zowel NL als er buiten iets gelezen over een probleem met de update v6.6070.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Carcept
Ontdekker

Een moet de eerste zijn. 

Voor de u-dat had ik wel is 2 a 3 x per maand dat bij het opstarten er geen signaal zou moeten zijn.
Lees bij de laatste update dat dit gefixt zou moeten zijn. Daarom middels USB de update gedaan. 
Denk dat er nog weinig zijn die al op de update zitten. 

Meer gesloopt dan lief is dus. 
Lijkt er toch echt op dat ze terug zijn naar een oud euvel van voor die vorige update.
Maandag de tv ter reparatie aanbieden. Zou ook zomaar kunnen zijn dat dit gedeelte natuurlijk kapot is.

Dat 76 laag is vind ik wel meevallen. das dit kanaal. De meeste zitten boven de 85.
 Heb alles met de kabel reeds geprobeerd.  

profile.country.NL.title
Carcept
Ontdekker

Ik heb nog wat testen gedaan. 

Als de blokvorming er is, dan gaat het niet meer weg. Je kan resetten wat je wilt. Opnieuw zoeken etc etc.
Alle zenders geven het dan weer.

Ci module eruit zorgt direct voor een normaal beeld. Uiteraard alleen op de zenders 123 die vrij zijn. 

Ci module eruit en de tv herstarten, waarna beeld komt op bijv ned 1, de module erin geeft normaal beeld op alle zenders. 

Kennelijk zit er een knik in de software dan wel hardware zodra de module erin zit. 
Authenticate probleem lijkt het dan op. 
45DB4FDD-C926-4D15-A4A3-3235AD5C7493.jpeg

profile.country.NL.title
mdevnl
Ontdekker

Zelfde probleem met 55X94J icm met ziggo en ci+ module. Met de software update van maart 2022 was macro blocking verholpen. Ruim een jaar lang geen enkel probleem gehad, maar recent is het weer terug gekomen. Valt vrijwel niet meer normaal naar te kijken.

 

Ci+ module uit de tv halen geeft direct goed beeld voor kanaal 1, 2 en 3. Ook bij tv kijken via de ziggo app of andere apps als Netflix doet het probleem zich niet voor.

profile.country.NL.title
Carcept
Ontdekker

Bij mij is er een nieuwe moederbord in gezet onder garantie. 

Daarna is het euvel geheel verholpen. 
Nu 3 maanden verder geen enkele keer meer een blokkerig beeld gehad. 

profile.country.NL.title
mdevnl
Ontdekker

Bedankt voor de terugkoppeling. Misschien probeer ik dat ook maar wanneer bij de volgende software update het nog niet verholpen is.